Spleť monotónních obchodů s kýčovitými suvenýry na pražské Královské cestě oživil před rokem malý obchůdek Local Artists se sortimentem suvenýrů od čtyřicítky výhradně českých, menších i větších dodavatelů. „Většinu z nich známe osobně, viděli jsme jejich výrobní zázemí, seznámili se s historií jejich řemesla,“ říká projektová manažerka obchodu Jana Pospíšilová. Návaznost výroby na lokální prostředí a osobní příběh umělce-výrobce i tradice řemesla představují první pilíř, na kterém Local Artists staví svůj obchodní koncept. Tím druhým je atmosféra obchodu a důraz na interiérový design, příjemný jak pro zákazníky, tak prodávající personál. Ten je pro značku neméně důležitý. Kromě vědomostí o každém z prodávaných suvenýrů, počínaje keramikou přes hračky a přírodní kosmetikou konče, je samozřejmostí perfektní jazyková vybavenost. Zákazníky jsou zde totiž z 90 procent zahraniční turisté.
Průvodci nás už znají
Osobní doporučení, sociální sítě a nově nabídka workshopů pro návštěvníky Prahy v turistických průvodcích tvoří současný marketingový mix Local Artists, českého start-upu v prodeji suvenýrů. K propagaci obchodu v průvodcích je mimochodem inspirovali američtí studenti z Ohia, kteří obchod sami oslovili a vyžádali si interaktivní workshop s vybranými výrobci – dodavateli obchodu -, který se uskutečnil v průběhu Velikonoc.
Poloha obchodu na Královské cestě, na první dojem seriózní nabídka českých suvenýrů a doporučení průvodců jsou pro Local Artists stěžejním propagačním mixem.
Foto: Local Artists