Publikací o interní komunikaci na pultech knihkupectví ani v databázích knihoven zrovna moc nenajdete, takže vydavatelský počin malého nezávislého nakladatelství Siria je, ne-li přímo nutný, tak alespoň vítaný. Poslední předchozí titul s totožnou tematikou z roku 2010 totiž ještě vůbec nereflektuje vliv on-line médií a sociálních sítí na interní firemní komunikaci. Autorka Jarka Kolaříková vychází z vlastní praxe a drží se stylu příručky – v bodech představuje jednotlivé disciplíny interní komunikace, její význam pro různé útvary v organizační struktuře firmy, komunikační kanály, metody měření účinků „interky“ či nástroje pro krizové momenty. Kapitoly jsou doplněné zvýrazněnými rámečky „K zamyšlení“, ukázkami „Pitomost č. 1-18“ a názornými příklady, co v konkrétních situacích dělat a nedělat. Především však příručka dává interním komunikátorům do ruky silný argumentační mandát, jak svou disciplínu a s ní spojené výdaje před vedením obhájit. „Ne vždy je jí však věnována potřebná pozornost, protože manažeři si často neuvědomují, co všechno může funkční (nebo naopak nefunkční) interní komunikace ovlivnit a jaký klíčový dopad má na angažovanost zaměstnanců,“ píše Jarka Kolaříková. Přínosem publikace je právě pozornost věnovaná digitálním komunikačním kanálům jako intranet, firemní sociální síť, e-mailing, newslettery či interní firemní média. Autorka nezapomíná ani na psychologické, vzdělávací a sociální aspekty práce interních komunikátorů. Dotýká se možných kladných i záporných účinků teambuildingu, tzv. kuchyňské šeptandy, koučovacích postupů či hodnoticích procesů komunikace a spolupráce v rámci firmy. Knihu ocení nejen specialisté interní a externí komunikace, ale též HR manažeři a studenti.
Firemní sociální síť je snem mnoha interních komunikátorů, ale noční můrou vedení. Šéfové se většinou bojí, že ji nebudou mít pod kontrolou.