Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak vypadají kvalitní časopisy? Němci ocenili Hochtief, Allianz nebo město Hamburk

Jednou z největších evropských soutěží firemních médií je německá BCP Award, která pravidelně posuzuje stovky přihlášených časopisů a webů. Od letošního roku se kvůli rozvoji nových technologií přejmenovala na BCM – Best of Content Marketing. Nevýhodou prudkého rozvoje technologických platforem je ovšem nárůst hodnocených kategorií a tím i počtu potenciálních vítězů. K základním oceněním přibyly třeba speciální ceny za nejlepší obálku, nejekologičtější zpracování nebo inovativní polygrafické řešení. Při podobném rozvětvení pak trochu hrozí, že si nějakou „cenu útěchy“ odnese každý, kdo projde kolem. Přesto se některé práce výrazně vymykají.

Ahoj, tady Hamburk

Ve veřejné sféře porota loni ocenila zlatem turistický magazín města Hamburk s námořnickým názvem Ahoi. Koncept propojuje web, sociální sítě a tištěný časopis. On-line podoba myslí kromě standardní anglické verze i na blízké sousedy v Dánsku. Největší německý přístav se výrazně projevuje v obsahu, kde je život na moři a lodích častým námětem. Nechybí ani průmysl, design, nebo pozvánky na kulturní akce.

V kategorii klientských časopisů z oblasti finančních služeb zabodovala pojišťovna Allianz s magazínem 1890. Název odkazuje na rok založení společnosti, ale obsahově naštěstí v devatenáctém století nezůstal. Svůj obor Allianz představuje populárně pojatými články, například fotogalerií různých méně či více obskurních skrýší na peníze. Nevyhýbá se ani módě: z nabídky luxusních značek si redakce pro fotoeditorial vybrala kožené pásky, čímž parafrázuje známé heslo o utahování opasků (ačkoliv jejich ceny signalizují spíše opak). Činnost pojišťovny je v časopise všudypřítomná, ale není násilná a „tvrdé“ korporátní promo je na několika zadních stranách. Firma si odnesla i ocenění za nejlepší propojení off-line a on-line zpracování.

Reklama
ČEZ

Velké věci na velkých fotkách

Společným znakem oceněných médií je, že nešetří na profesionálně nafocených snímcích, a to nejen na portrétech, ale ani na fotografiích přibližujících běžný firemní provoz. Vidět je to například v B2B magazínu stavební společnosti Hochtief. Časopis s názvem Concepts nabízí třeba reportáž ze stavby v extrémních podmínkách, které vévodí fotografie z výstavby vodní elektrárny na Islandu, během níž stavaři zápasili s krutými mrazy, které obalily techniku rampouchy. Zasněžené náklaďáky se dostaly i na titulní stranu. Jiné číslo představuje krásu moderních divadel a muzeí.

Cenu za nejlepší B2B web dostaly stránky RoadStars, které nápaditě představují kamiony Mercedes-Benz. Obsahují nejen výpravné články, v nichž korby střídají cisterny a tahače sklápěčky, ale lákají také na různé akce a udržují kolem sebe celou komunitu diskutující o přednostech nákladních aut. Nechybí ani katalog vozidel a služeb. Web Roadstars.mercedes-benz.com je lokalizován do třinácti jazyků.

Zákaznický magazín Allianz umí vtipně propojit popkulturu s firemními experty. V aktuálním čísle třeba sečetli všechny škodní události, které ve filmu Spectre způsobil James Bond.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)