Jak co nejefektivněji pracovat se zákazníky?

Pokud má být marketingová strategie účinná, musí účinně mířit na jasně vymezenou cílovou skupinu relevantních zákazníků. Na řadě jsou segmentační metody, které roztřídí různorodou masu zákazníků do homogenních skupin, s nimiž lze uceleně pracovat.

V Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 bylo na základě analýzy postojů k nakupování rozděleno 3255 zákazníků českých super- a hypermarketů do čtyř segmentů nakupujících.

Lidé spadající do segmentu Explorers (26 % dotazovaných) si například nákupy opravdu užívají a při brouzdání po prodejně vyhledávají novinky, z nichž mnoho skončí i v jejich košíku. Na tyto zákazníky je výhodné cílit pomocí speciální in-store komunikace, která je lákavou formou informuje o nových produktech, příchutích či jiných inovacích. Naopak segment Function Oriented (24 %) bere nakupování pouze jako životní nutnost a chce ho mít co nejdříve za sebou. Pokud by zákazníci patřili hlavně k této skupině, je vhodné koncentrovat aktivity do hlavních „dopravních uzlů“ v obchodě a nabídkou produktů vlastně usnadnit zákazníkovi nákup.

„Segmentaci zákazníků považujeme za jednu z fundamentálních nutností, bez které se příprava komplexní marketingové strategie – pokud má být účinná – v současné době neobejde,“ dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing/Shopper.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků. Celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících, bylo analyzováno 34 112 produktů a více jak 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé republiky ve 12 prodejnách maloobchodních řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa.Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC