Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak co nejefektivněji pracovat se zákazníky?

Pokud má být marketingová strategie účinná, musí účinně mířit na jasně vymezenou cílovou skupinu relevantních zákazníků. Na řadě jsou segmentační metody, které roztřídí různorodou masu zákazníků do homogenních skupin, s nimiž lze uceleně pracovat.

V Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 bylo na základě analýzy postojů k nakupování rozděleno 3255 zákazníků českých super- a hypermarketů do čtyř segmentů nakupujících.

Lidé spadající do segmentu Explorers (26 % dotazovaných) si například nákupy opravdu užívají a při brouzdání po prodejně vyhledávají novinky, z nichž mnoho skončí i v jejich košíku. Na tyto zákazníky je výhodné cílit pomocí speciální in-store komunikace, která je lákavou formou informuje o nových produktech, příchutích či jiných inovacích. Naopak segment Function Oriented (24 %) bere nakupování pouze jako životní nutnost a chce ho mít co nejdříve za sebou. Pokud by zákazníci patřili hlavně k této skupině, je vhodné koncentrovat aktivity do hlavních „dopravních uzlů“ v obchodě a nabídkou produktů vlastně usnadnit zákazníkovi nákup.

Reklama

„Segmentaci zákazníků považujeme za jednu z fundamentálních nutností, bez které se příprava komplexní marketingové strategie – pokud má být účinná – v současné době neobejde,“ dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing/Shopper.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků. Celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících, bylo analyzováno 34 112 produktů a více jak 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé republiky ve 12 prodejnách maloobchodních řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa.Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)