Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Influencer marketing může značkám pomoci upoutat loajální mladé publikum

Zadavatelé pak hledají různé cesty, jak oslovit své zákazníky. Jedním z řešení může být influencer marketing, jehož název dokonce pronikl mezi tzv. průlomové výrazy v Google Trends. „Audiovizuální sdělení není dávno omezeno jen na masová média,“ říká Rostislav Starý z agentury Konektor Social. Právě Starý patří společně s Tomášem Zvelebilem alias Alim z pořadu Aliho parťáci a Jaroslavem Duroňem z PR.Konektoru mezi zakladatele agentury The Hive, která v současnosti zajišťuje booking patnácti influencerů. Kromě on-line celebrit, jako jsou třeba youtubeři MenT a FattyPillow, zastupují i služby fotbalisty Lukáše Váchy nebo Ondřeje Sokola. On-line influenceři představují pro zadavatele především způsob, jakým mohou cílit hlavně na lidi ve věku do dvaceti let. „Cílová skupina je pro klienty často složitěji pochopitelná. Ale je potřeba si uvědomit, že mladí lidé dnes konzumují obsah odlišně,“ říká Starý. Pro ilustraci, youtubeři MenT a FattyPillow mají na YouTube 130, respektive 80 milionů zhlédnutí a stovky tisíc odběratelů. „Úspěšný youtuber měl ještě třeba před rokem 200 tisíc odběratelů. Dnes už klienti chtějí spolupracovat hlavně s největšími jmény. Přitom existuje hodně talentovaných tvůrců, kteří mají třeba 50 tisíc odběratelů a jsou vděčni za každou příležitost,“ říká Zvelebil. Hledání potenciálních talentů pro klienty The Hive agentuře ulehčuje pořad Šéfík internetu, jejž právě Ali moderuje na Primě Cool.

Neřízené střely pod kontrolou

The Hive se rovněž snaží tlumit obavy zadavatelů z nedostatečné kontroly nad finálním výstupem influencerů. „Influenceři jsou vždy součástí komplexní kampaně, které se podřizují, a jejich komunikace má své mantinely,“ říká Rostislav Starý. Klient má podle něj stoprocentní míru kontroly, neboť má vždycky právo veta. Nehrozí tedy, že by mohl značku nějakým způsobem poškodit. „Před rokem to tu fungovalo trochu jako na Divokém západě. Některé agentury dávaly influencerům své produkty k tomu, aby si pak s nimi mohli udělat, co chtějí,“ tvrdí Zvelebil. Kontrakt s tvůrci on-line obsahu má The Hive zaručovat profesionalitu procesu. „Klademe značný důraz na to, aby naši tvůrci dodržovali deadliny a přesná zadání,“ dodává Zvelebil. Přínosem komunikace prostřednictvím influencera může být pro značky traffic uživatelů na microsite či do aplikace. „Zejména youtubeři mají hodně loajální publikum, které jejich rady často následuje,“ uzavírá Starý.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)