Pěstitelské nebo zahradnické potřeby jako semena, sazeničky, květiny a další kupují dvě třetiny internetové populace (65 %), a to spíše ženy a střední věková kategorie. Čtvrtina dotázaných (23 %) nakupuje pěstitelské nebo zahradnické potřeby převážně v zahradnictví, častěji jsou to obyvatelé malých obcí. Převážně velké hobby markety, jako je Obi, Bauhaus a další, volí 16 procent respondentů. Stejné procento dotázaných (16 %) nakupuje rovnoměrně jak v zahradnictví, květinářství, tak v hobby marketech.
Poradenství, individuální přístup a kvalita jsou hlavními výhodami zahradnictví oproti velkým hobby marketům. Velké markety zase poskytují široký výběr a nízké ceny. Naopak zahradnictví mají většinou vysoké ceny, menší výběr a kratší otevírací dobu. V hobby marketech lze zase očekávat horší kvalitu či horší přístup a neznalost obsluhy.
Téměř polovina dotázaných (47 %) má u domu svou vlastní zahrádku, další pětina (21 %) ji má na chalupě či zvláštním pozemku (typicky obyvatelé velkoměst). A na co z úrody se letos na svých zahrádkách nejvíc těší? Hitem sezony budou jahody a rajčata, dále pak obecně ovoce a zelenina. Zahradu si nedovedou představit ani bez květin, keřů a stromů.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.