Hybridní televize kombinuje televizní vysílání s širokopásmovým internetem. Proto má název HbbTV – Hybrid Broadcast (vysílání) Broadband (širokopásmový internet) TV. Tématu HbbTV se budeme věnovat v několika našich příspěvcích. Dnes se nejprve podíváme, jestli česká on-line populace ví, co je to HbbTV.
Z průzkumu vyplynulo, že přibližně 18 procent respondentů v on-line populaci ví, co je HbbTV. Výrazně větší povědomí o HbbTV mají muži než ženy. Pro srovnání přibližně pětina lidí v populaci deklaruje, že má Smart TV, tedy možnost HbbTV zobrazit, pokud mají televizi připojenou k internetu (zdroj: Kontinuální výzkum 2015 Q4, Nielsen Admosphere).
Dále 19 procent respondentů uvedlo, že při sledování televize zaznamenalo na obrazovce výzvu na stisknutí červeného tlačítka na ovladači, které umožňuje vstup do interaktivní nabídky. Pětina z nich na výzvu zareagovala jednou, dvě pětiny vícekrát a ostatní nikdy. Ti, kteří tlačítko nestiskli, uvedli, že nemají potřebu to vyzkoušet, především proto, že je daná nabídka nijak nezaujala. Naopak ti, kdo na tlačítko zareagovali a stiskli ho, většinou uvedli, že to bylo ze zvědavosti.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 530 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].