V nedávné příloze Extra jsme se zabývali firemními médii. Dnešní Extra věnované obsahovému marketingu se zaměří na internetovou propagaci, konkrétně na newslettery a sociální síť LinkedIn.
Budoucnost je interaktivní
Ať už obsah produkujete on-line nebo off-line, jeho nejběžnější formou jsou články, jednosměrná sdělení od autora ke čtenářům. Digitální agentura ResultFirst upozorňuje, že i obsahový marketing musí získat interaktivní podobu. „Interaktivní obsah v sobě spojuje životně důležité prvky pro byznys: přitahuje publikum, zvyšuje odezvu na sdělení, podporuje návštěvnost webových stránek a má vyšší konverzní poměr,“ argumentuje agentura se sídlem v San Jose.
Konkrétním příkladem interaktivního obsahu mohou být různé kalkulačky a formuláře – namátkou výpočet hypotéky, převodník kurzů měn nebo spočítání čisté mzdy ze zadaného hrubého příjmu. Zaujmou i přizpůsobené mapy, jejichž výhodou je, že je můžete připravit jako nadstavbu existujících bezplatných nástrojů typu Google Maps. Můžete tak návštěvníkům stránek představit například jejich bydliště v úplně novém kontextu – dejme tomu na mapě kriminality…
A je-li řeč o mapách, zamyslete se, jestli by obsah, který servírujete návštěvníkům, nešel přizpůsobit regionálně podle geolokace. Předat polohu uživatele umí jak mobily, tak desktopové prohlížeče. Pokud bude souhlasit, můžete mu doslova nabídnout obsah, který mu bude blízký.
Firemními novinami a časopisy tedy obsahový marketing jen začíná. Nesmí ale skončit tím, že papírový obsah bez dalšího překlopíte do on-linu.
Obsahový marketing.
Foto: Shutterstock