Mluvit o employer brandu je v posledních letech populární. Logicky, ekonomická krize pominula, nezaměstnanost klesá a už zase „nejsou lidi“. Na pracovní trh nastoupila nová generace, která jinak komunikuje, cení si svého volného času a očekává smysluplnou a rozvíjející práci. Firmy se snaží nové zaměstnance získat různými způsoby, vytvořit co nejlepší kariérní stránky, náborová videa, ukázat, v čem je firma zajímavá a jaké hodnoty vyznává. Employer brand musí být atraktivní, unikátní a odpovídat potřebám a očekáváním potenciálních zaměstnanců. Zároveň by měl ukázat hodnoty firmy, aby přitahoval kandidáty s podobnými hodnotami.
Employer brand ovšem není jen otázkou toho, co říkáme navenek, významně ho spoluvytvářejí stávající zaměstnanci. Ti reflektují, jak se jim ve firmě pracuje, a dle toho jsou ochotní firmu doporučit. „Bohužel stále platí, že podíl negativních zaměstnaneckých zkušeností přetrvává nad pozitivními,“ uvádí Lenka Šilerová, employee relationship director v agentuře Ipsos. „Nelze se pak divit, že zaměstnanci svého zaměstnavatele příliš nedoporučují.“ Net promoter score (NPS) mezi českými zaměstnanci je pouhých -17.
Jak podpořit doporučování? Dbát na dodržování slibů, férové jednání a na ocenění zaměstnanců a uznání jejich práce. Budování „employer brandu“ je sice trendem, ale nejde o nic jiného než o budování dobré reputace společnosti ve všech ohledech.
Ipsos ERM je divize zaměřená na řízení vztahů se zaměstnanci, podporu zaměstnanecké zkušenosti a na zaměstnanecké výzkumy. Více na www.ipsos.cz/ipsos-erm