Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Employer brand – móda, nebo nutnost?

Mluvit o employer brandu je v posledních letech populární. Logicky, ekonomická krize pominula, nezaměstnanost klesá a už zase „nejsou lidi“. Na pracovní trh nastoupila nová generace, která jinak komunikuje, cení si svého volného času a očekává smysluplnou a rozvíjející práci. Firmy se snaží nové zaměstnance získat různými způsoby, vytvořit co nejlepší kariérní stránky, náborová videa, ukázat, v čem je firma zajímavá a jaké hodnoty vyznává. Employer brand musí být atraktivní, unikátní a odpovídat potřebám a očekáváním potenciálních zaměstnanců. Zároveň by měl ukázat hodnoty firmy, aby přitahoval kandidáty s podobnými hodnotami.

Employer brand ovšem není jen otázkou toho, co říkáme navenek, významně ho spoluvytvářejí stávající zaměstnanci. Ti reflektují, jak se jim ve firmě pracuje, a dle toho jsou ochotní firmu doporučit. „Bohužel stále platí, že podíl negativních zaměstnaneckých zkušeností přetrvává nad pozitivními,“ uvádí Lenka Šilerová, employee relationship director v agentuře Ipsos. „Nelze se pak divit, že zaměstnanci svého zaměstnavatele příliš nedoporučují.“ Net promoter score (NPS) mezi českými zaměstnanci je pouhých -17.

Jak podpořit doporučování? Dbát na dodržování slibů, férové jednání a na ocenění zaměstnanců a uznání jejich práce. Budování „employer brandu“ je sice trendem, ale nejde o nic jiného než o budování dobré reputace společnosti ve všech ohledech.

Reklama
Know

Ipsos ERM je divize zaměřená na řízení vztahů se zaměstnanci, podporu zaměstnanecké zkušenosti a na zaměstnanecké výzkumy. Více na www.ipsos.cz/ipsos-erm

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)