Rekordních pět miliard švédských korun loni utržila firma New Wave Group. Vyrábí reklamní textil, firemní dárky, suvenýry a sportovní oblečení v sedmnácti zemích světa. Korporátní promo oděvy představují 42 procent tržeb, dalších 12 procent připadá na suvenýry nebo dekorace pro domácnosti, hlavně ze skla a křišťálu.
Divize korporátní propagace pod sebou zahrnuje dvě desítky značek, které New Wave buď přímo vlastní, anebo s nimi má smlouvu o spolupráci při produkci reklamního sortimentu. Tři základní kategorie tvoří oblečení, dárky a pracovní oděvy nebo uniformy. „Pracovní oblečení tradičně prodávaly specializované obchody, ale v současné době se společnosti buď obracejí na zavedené značky, nebo rovnou navrhují své vlastní kolekce,“ hodnotí tržní vývoj poslední výroční zpráva.
Chloubou New Wave je oděvní značka Clique, pod níž produkuje širokou řadu dámského, pánského a dětského volnočasového oblečení s vyšší kvalitou zpracování. Jinou značku, Texas Bull, naopak web charakterizuje jako „řadu generických oděvů vhodných pro hromadné nákupy při udržení optimální cenové hladiny“. Neznamená to nic jiného než sortiment osekaný na nejžádanější kombinace barev a oděvů.
Prémiovou řadu pak tvoří značka J. Harvest & Frost, zaměřená na brandované košile, halenky a doplňky ke společenskému oblečení.
Firma postupně expandovala na další trhy, například do Belgie, Číny, Francie, Itálie, Kanady, Německa, Nizozemska, Polska, Rakouska, Španělska, Švýcarska, USA nebo Velké Británie. Nejsilnější zůstává v severských zemích, střední Evropa netvoří ani pětinu jejích tržeb. Největší vrásky tak generálnímu řediteli firmy Torstenu Janssonovi přidělala jenom nenadále teplá zima, která srazila prodeje sportovního vybavení v západní Evropě i ve Spojených státech.
„Jsem přesvědčen, že při trochu normálnějším průběhu zimy bychom bez problémů překročili i těch rekordních pět miliard na tržbách,“ prohlásil Jansson. „Nicméně se zároveň obávám, že přetrvávající teplé počasí se negativně promítne i do výsledků za první čtvrtletí letošního roku.“
Nenaplněné tržby za sportovní sortiment, který tvoří asi 46 procent obratu firmy, ale naštěstí dorovnaly právě korporátní dárky a reklamní textil. „Když porovnáme poslední čtvrtletí loňského roku s rokem 2014, vidíme nárůst o 21 procent. Tím jsme se dostali na vůbec největší čtvrtletní čísla v historii: za propagační předměty jsme utržili přes 1,4 miliardy švédských korun,“ pochvaluje si výsledky manažer.