Na konci března vznikla česká Asociace content marketingu. Má tři sekce: publishing, digital a inovace. „Do sekce inovace spadají aktivity, které jsou nové a umí/realizuje je marginální počet subjektů, ale jsou něčím zajímavé,“ uvedla zakladatelka Kateřina Borovanská. Asociace by měla být určena agenturám a subjektům v dané oblasti činným, zároveň pak i zadavatelům, kteří si vytvářejí obsah pomocí vlastních „content roomů“.
Obsahem ke skvělým výsledkům
Základním cílem asociace je kvalitní definice content marketingu na trhu, aby jako oborová disciplína měl své hrdé a právoplatné postavení. Dále bude usilovat o stanovení hodnoty práce, tendrování agentur a adekvátní zadávání takových projektů. Asociace se chce stát zdrojem relevantních dat o oboru v České republice, měla by pomáhat společnostem s tendrováním vhodných dodavatelů a navazovat vztahy s oborovými subjekty v zahraničí.
„Content marketing nemá být jenom nástrojem pro pěkný obsah, zároveň by měl pomoci značkám doručit výborné finanční výstupy z kampaní a skvělé dlouhodobé výsledky,“ podotkla zakladatelka asociace. „V současné době připravujeme programovou skladbu a vedeme komunikaci se všemi podstatnými subjekty a společnostmi na trhu, které by měly v této asociaci být,“ dodala Borovanská. První setkání členů asociace je plánováno na 25. května. Scházet se mají každého čtvrt roku.
Na rozdíl od klasické reklamy je obsahový marketing formát, který nevyrušuje zákazníka, tvrdí Asociace content marketingu.
Foto: Pixabay