Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Časopisem roku je Forbes

Vydavatelství MediaRey SE může slavit. V pravidelné soutěži Časopis roku, kterou pořádá Unie vydavatelů, ovládly jeho magazíny hned čtyři kategorie včetně té nejcennější. Inovovaná soutěž udělovala ocenění v celkem devíti žánrových kategoriích. Letos se časopisy nedělily podle prodaného nákladu a přihlášené tituly nemusely být auditovány.

Titul Časopis roku připadl měsíčníku Forbes. Cenu převzal z rukou moderátorky Ivy Kubelkové jeho šéfredaktor Petr Šimůnek. „Pro média je důležitá značka i jejich image. Ale nejdůležitější jsou lidé, kteří je dělají. Nás je v redakci třináct a dalších šest lidí sedí v back officu. Těmto lidem já děkuji,“ řekl.

Šimůnek si ještě převzal cenu za nejlepší obálku, kterou vyhrálo červnové číslo s Jiřím Bartoškou objektivem fotografa Jiřího Turka. Forbesu se v této kategorii podařilo obhájit loňský triumf, kdy uspěl s fotografií Pavla Tykače. „Náš fotograf Jiřího Bartošku zvládl takto nafotit během pěti minut,“ dodal Šimůnek.

Reklama
MMcite

Forbes vyhrál i v kategorii Zpravodajství a ekonomika a Šimůnek si na pódium přišel vyzvednout i cenu pro sesterský projekt, čtrnáctideník Newsweek, za Objev roku. „Newsweek mi připomíná, jak těžkou práci vlastně máme, když prodáváme lidem časopis za 60 korun a víc. Doufám, že Newsweek tu bude příští rok ještě figurovat i v jiné kategorii,“ vyjádřil své přání.

Závěrečná řeč Petra Šimůnka se už nesla v duchu filozofie Forbesu. „Prodáváme 20 tisíc kusů. Svědčí to o tom, že tu žije spousta lidí, kteří se chtějí inspirovat jinými úspěšnými lidmi a jejich příběhy. Česko se někdy může zdát jako divná země, ale je to skvělá země,“ uzavřel Šimůnek pozitivně. V Česku se jeho Forbesu objektivně daří a příští rok oslaví páté výročí své existence na zdejším trhu.

Dny Marianne se vyplatily

Zabodovalo také vydavatelství Burda Praha, které bylo úspěšné s měsíčníky Marianne (kategorie Životní styl) a Apetit (kategorie Ženský svět). „Zářijové Marianne se slevovými kupony se prodalo 136 tisíc kusů a obchodníci měli tržby ve výši 423 milionů korun,“ pochlubila se s výsledky Dnů Marianne Petra Fundová, ředitelka vydavatelství. Tři ceny získalo také Czech News Center, jmenovitě za tituly Svět motorů (Sport a hobby), Reflex (Svět a společnost) a ABC (Děti a mládež).

Dvě ceny získalo i vydavatelství Astrosat Media. National Geographic opanoval kategorii Populární věda a technika a TV Star vyhrál v kategorii Volný čas. Business Media pak vyhrálo s časopisem Moderní byt v kategorii Bydlení a zahrada.

Šéfredaktor Časopisu roku Forbes Petr Šimůnek děkoval hlavně svému týmu. „Nejdůležitější jsou pro média lidé, kteří je dělají,“ řekl.
Foto: Libor Fojtík

Obálka roku s Jiřím Bartoškou.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu