7. Rumunská kampaň vyrazila do světa

Až do zahraničních médií se dostala nová kampaň aktivační agentury Geometry Global pro rumunskou fotbalovou federaci a vydavatelství Niculescu Publishing House podporující uvedení nové učebnice matematických úkonů. Fotbaloví reprezentanti rumunského celku nastoupili k nedávnému zápasu proti španělskému celku s dresy bez svých čísel – přesněji řečeno jejich čísla byla vyjádřena lehkými a středně složitými početními úkony. Nejčastěji se jednalo o násobení či sčítání, ale výjimkou nebyly ani mocniny či zlomky. Rumunsko má totiž podle studie Eurostatu nejvyšší míru zanedbávání povinné školní docházky – v roce 2014 to bylo 18 procent. Kampaň se tak snaží apelovat především na autority, učitele, rodiče i další opinion leadery, jimiž jsou také sportovci, aby se zasadili o prevenci tohoto nebezpečného jevu. Nápaditá „aktivace“ sklidila velmi dobrou odezvu i ve světových médiích – a to nejen sportovních. O neobyčejném upozornění na mezery ve výuce na základních školách napsali pochvalně třeba v britském deníku The Guardian nebo v americkém Washington Postu.

Fotbalisté a školy, to prý nikdy nešlo moc dohromady. V Rumunsku však přišli na spojení, které dává krásný smysl.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk