Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2. AdBlock ovlivnil březnové měření návštěvnosti

Na řadu provozovatelů webů čekalo ve druhé polovině března nepříjemné překvapení: NetMonitor vykázal u některých až čtvrtinové poklesy návštěvnosti. Podle měření Marka Lutonského z Mladé fronty, který na problém upozornil jako první, měly české weby při srovnání první a druhé poloviny března celkově o 15 procent méně denních zobrazení než dřív a o 13 procent méně návštěv. Provozovatelé měření následně zjistili, že problém s největší pravděpodobností způsobil populární doplněk internetových prohlížečů AdBlock Plus, respektive přidání kompletní domény společnosti Gemius do jeho blokovacích filtrů pro český a slovenský trh. Z tohoto seznamu byla vymazána až 5. dubna, skript NetMonitoru byl tedy blokován zhruba po dobu dvou až tří týdnů.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)