Spoty pro Škodovku, Red Bull a trailer „mouchy“. David Chvátal – ještě o něm uslyšíme…

Záměr vyvolat v médiích rozruch kolem audiovizuální výstavy David Cronenberg: Evolution se jejím kurátorům, organizaci Art Movement společně s Galerií hlavního města Prahy a TIFF (Toronto International Film Festival), povedl. Byl-li to záměr. Postavit trailer k výstavě na muším motivu se vzhledem ke Cronenbergovu kultovnímu snímku Moucha nabízelo asi samo, ale zatímco veřejnost řeší, nakolik je tento hmyzí „mikrosvět“ nechutný, z hlediska produkce stojí za pozornost tvůrčí práce štábu a jeho cíl natáčet mouchu zblízka, na vzdálenost doteku. Režisér David Chvátal a kameraman Gašper Šnuderl snímali detaily much kombinací speciálních makroobjektivů ISCO Specimagine a různých druhů obřích lup, které se předsazovaly před objektiv. Kvůli možnosti svícení ze všech směrů se vše natáčelo na různých skleněných destičkách, ne větších než 30 x 30 cm. Celý „plac“ se tak vešel do prostor produkce Zoom Films Production. „Spot jsme točili pro bono, zaujal nás po kreativní i technické stránce. I za standardní ceny by se ale jednalo o nízkonákladovou produkci,“ říká za Zoom Film Production Tomáš David. Tvůrcem a supervizorem kreativního řešení byla Ogilvy & Mather.

Z prkna na režisérský plac

David Chvátal dospíval ve skateboardingové komunitě, kde probíhaly jeho první zkušenosti s focením a natáčením videí, jak jinak než se záběry skoků a triků. Brzy si ho všimli organizátoři skateboardových akcí, například Mystic Cupu. Později ho oslovila i rakouská centrála Red Bullu a David Chvátal začal točit videa s top jezdci po celé Evropě. V přirozené kombinaci „skejty a hudba“ se rozjela spolupráce s dýdžeji a hudebními producenty na natáčení klipů. Po prvním společném projektu mladého filmaře se Zoomem pro rapera Rytmuse se produkce rozhodla využít jeho potenciál i pro komerční projekty. Vedle much se tak ve Chvátalově portfoliu usadil například i mezinárodně oceňovaný spot Fight For Attention pro Škodu Fabia, natočený za použití technologie eye tracking.

David Chvátal běžně pracuje se speciálními minikamerami, různými typy dronů pro letecké záběry a podobně. Natočil také trailer na pražskou výstavu Davida Cronenberga.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia