Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spoty pro Škodovku, Red Bull a trailer „mouchy“. David Chvátal – ještě o něm uslyšíme…

Záměr vyvolat v médiích rozruch kolem audiovizuální výstavy David Cronenberg: Evolution se jejím kurátorům, organizaci Art Movement společně s Galerií hlavního města Prahy a TIFF (Toronto International Film Festival), povedl. Byl-li to záměr. Postavit trailer k výstavě na muším motivu se vzhledem ke Cronenbergovu kultovnímu snímku Moucha nabízelo asi samo, ale zatímco veřejnost řeší, nakolik je tento hmyzí „mikrosvět“ nechutný, z hlediska produkce stojí za pozornost tvůrčí práce štábu a jeho cíl natáčet mouchu zblízka, na vzdálenost doteku. Režisér David Chvátal a kameraman Gašper Šnuderl snímali detaily much kombinací speciálních makroobjektivů ISCO Specimagine a různých druhů obřích lup, které se předsazovaly před objektiv. Kvůli možnosti svícení ze všech směrů se vše natáčelo na různých skleněných destičkách, ne větších než 30 x 30 cm. Celý „plac“ se tak vešel do prostor produkce Zoom Films Production. „Spot jsme točili pro bono, zaujal nás po kreativní i technické stránce. I za standardní ceny by se ale jednalo o nízkonákladovou produkci,“ říká za Zoom Film Production Tomáš David. Tvůrcem a supervizorem kreativního řešení byla Ogilvy & Mather.

Z prkna na režisérský plac

David Chvátal dospíval ve skateboardingové komunitě, kde probíhaly jeho první zkušenosti s focením a natáčením videí, jak jinak než se záběry skoků a triků. Brzy si ho všimli organizátoři skateboardových akcí, například Mystic Cupu. Později ho oslovila i rakouská centrála Red Bullu a David Chvátal začal točit videa s top jezdci po celé Evropě. V přirozené kombinaci „skejty a hudba“ se rozjela spolupráce s dýdžeji a hudebními producenty na natáčení klipů. Po prvním společném projektu mladého filmaře se Zoomem pro rapera Rytmuse se produkce rozhodla využít jeho potenciál i pro komerční projekty. Vedle much se tak ve Chvátalově portfoliu usadil například i mezinárodně oceňovaný spot Fight For Attention pro Škodu Fabia, natočený za použití technologie eye tracking.

David Chvátal běžně pracuje se speciálními minikamerami, různými typy dronů pro letecké záběry a podobně. Natočil také trailer na pražskou výstavu Davida Cronenberga.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)