Reklama
Megaboard

Metaxa opět boduje s designéry

Distributoři destilátů, jejichž spotřeba na českém trhu sice nestagnuje tak znepokojivým způsobem jako konzumace piva, ale zjevně už začíná narážet na limity svého růstu, hledají nové příležitosti odbytu.

I u nás se tak v nabídce objevuje „tvrdý“ s příchutěmi, na které jsme zatím nebyli zvyklí. A pytel jako by se snad přímo protrhl s destiláty s medem.

Společnost Rémy Cointreau, která má ve svém portfoliu i značku Metaxa, tak byla postavena před otázku, jak podpořit v on-tradu svou novinku Metaxa Honey Shot a maximálně se přitom odlišit od konkurence.

Výchozí situace: Je třeba se odlišit

Rémy Cointreau uvedla na trh novinku Metaxa Honey Shot – spojení pětihvězdičkové Metaxy a řeckého medu, který je její nosnou ingrediencí – v roce 2015.

Díky speciálním promočním akcím s hosteskami se Metaxa s medem brzy dostala do povědomí cílové skupiny 18 až 25 let, a její popularita rostla dokonce rychleji, než firma očekávala. Bylo jasné, že kromě promoakcí budou potřeba i další propagační předměty, které si zákazník snadno zapamatuje. Na program tak přišla sklenice.

Brand manažerka Metaxy pro Českou republiku a Slovensko Mária Hrablíková představila ve spolupráci s PR agenturou Friendly Friends projekt v Česku vyrobené skleničky z křišťálu o „panákové“ velikosti čtyř centilitrů, která se teď postupně dostává do barů nejen po celé České republice, ale objeví se i na Slovensku, v Polsku nebo na Kypru.

Sázka na design už se jednou osvědčila…

Nová sklenice Metaxa Honey Shot přitom – v souladu s dlouhodobou strategií Metaxy u nás stavět na zájmu mladých městských lidí o design – vznikla opět ve spolupráci s mladými designéry.

Studenty, kteří ještě navštěvují přednášky na vysokých školách – projekt Metaxa Partyhaus -, ovšem vystřídali zkušení harcovníci, jejichž práci vystavila i slavná Rossana Orlandi na Salone del Mobile v Miláně, nejvýznamnějším veletrhu nábytku a designu na světě.

PR agentura Friendly Friends totiž jménem klienta oslovila designové studio Dechem, za kterým stojí Michaela Tomišková a Jakub Janďourek a které ve své tvorbě věnuje právě zvláštní pozornost sklu.

Tomišková s Janďourkem se totiž poprvé potkali na sklářské škole v Novém Boru, kde se „oba zamilovali do tohoto nejstaršího umělého materiálu v historii lidstva“.

Studio Dechem založili v Praze v roce 2012 s mottem „We tell stories in Bohemian glass“, tedy „Vyprávíme příběhy prostřednictvím českého skla“.

A momentálně se jim opravdu daří. Vytvořili řadu kolekcí elegantních váz, vdechli život skleněným objektům pro výstavu ve Ville Pellé a na Designbloku představili kolekci svítidel nebo vlastní edici jedinečných vůní.

Loni se stali absolutními vítězi soutěže Czech Grand Design, když získali cenu Grand designér roku 2014. Pro letošní ročník soutěže tak mohli připravit ocenění – vůni večera v křišťálovém skle Moser. Zatím se ovšem vždy zabývali malými sériemi pro fajnšmekry. Teď mohli poprvé vytvořit objekt pro masový trh.

… tak proč na ni nenavázat

„Metaxa Honey Shot si zaslouží jen to nejlepší, proto nás napadlo oslovit právě ty nejlepší. A byli pro,“ říká Andrea Jandová, jednatelka agentury Friendly Friends.

Tak začala osmiměsíční cesta za „dokonalou shotovou sklenicí“, kterou inspirovala geometrická dokonalost včelí plástve.

„Jsme moc rádi, že jsme měli příležitost spolupracovat na zajímavém projektu a ještě radši, že se užité umění dostává mezi širší veřejnost. Naší vizí byla sklenice evokující včelí úl, aby bylo na první pohled patrné, že jednou z hlavních ingrediencí Metaxy Honey Shot je opravdový med,“ říká Michaela Tomišková, která společně s Jakubem Janďourkem tvoří studio Dechem.

Sklenice vyrobená ve sklárnách Bohemia Poděbrady v několika tisících kusech, která se stává součástí letošní aktivace Metaxy Honey Shot, byla představena na press preview v novém reprezentativním prostoru Cihelna Concept Store, který byl letos také nominován na ceny Czech Grand Design, konkrétně v kategorii Obchod roku.

„Spolupráce s Dechem pro nás byla obrovská a velmi pozitivní zkušenost, díky které budou mít zákazníci barů a restaurací šanci vychutnat si Metaxu Honey Shot z designové sklenice,“ říká Mária Hrablíková z Rémy Cointreau.

„Ukázalo se, že jde o dobrou volbu. Výhra v soutěži, letošní nominace i kampaň s Jakubem a Michaelou v hlavní roli pomohly kolem projektu rozvířit mediální pozornost,“ říká Andrea Jandová, spolumajitelka agentury Friendly Friends.

„Asi největší výzvou pro nás bylo zrealizovat celou akci na profesionální úrovni během pár dnů oproti plánovanému termínu. Ale nakonec se vše povedlo, takže jsem spokojená,“ dodává.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

 

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále