Slováci jezdí v podobných autech jako Češi, takže nejčastěji řídí škodovku. Dokonce častěji kupují auta nová, a ne ojetá.
Přesto nejsou Slováci ze svých aut zdaleka tak nadšení a jsou také méně ochotni svoji značku auta někomu dále doporučit. „Touží totiž z naší zkušenosti po značkách, na které reálně nemají. A pak je Škoda nebo Kia prostě tak neuspokojí,“ vysvětluje Andrea Vlčeková, account director ve společnosti Ipsos na Slovensku.
Vidět je to i na tom, jak moc jsou ochotní doporučit konkrétně zmíněnou značku Škoda. U Čechů je ochota ji doporučit hodně nad průměrem za celý automotive trh, u Slováků je naopak výrazně pod tímto průměrem.
„Bezpochyby v tom hraje svoji roli určitá národní hrdost spojená s touto značkou,“ doplňuje Michal Straka, product & business development director, Ipsos.
Zajímavé je, že Slovákům jsou v tomto ohledu hodně podobní mladí Češi do 25 let. Ti jsou ze všech nejkritičtější, o autech se nechtějí moc bavit a svoji značku auta také nejsou tolik ochotni doporučovat.
Přitom neřídí nijak horší značky, ani starší modely. Platí pro ně totiž pravděpodobně přesně to co pro Slováky. Oproti starším Čechům mnohem častěji touží po luxusnějších značkách aut, nejčastěji po Audi nebo BMW. Tedy po značkách, které si nemohou dovolit, alespoň zatím.
Volně prodejnou studii „Má mě rád, nemá mě rád“ o tom, jak jsou klienti spokojení, věrní a jestli by doporučili svou banku, pojišťovnu, supermarket, mobilního operátora, dodavatele energií nebo značku auta, připravila agentura Ipsos v roce 2015 na reprezentativním vzorku internetové populace v ČR, SR a Maďarsku.