Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Geolokace, identifikace operátora i doměřování konverzí. Vše díky post-click marketingu

Slovenská společnost ClickBakers úspěšně působí ve většině zemí západní Evropy. Teprve nyní se však vrací do místa svého vzniku – na Slovensko a do Česka. „Digitální marketing je už i u nás na takové úrovni, že tu bude mít post-click optimalizace uplatnění,“ vysvětluje Adrian Brázdil, obchodní ředitel ClickBakers, proč společnost začínala v cizině.

Klíčovou schopností technologie ClickBakers je velmi přesná analytika. Když uživatel klikne na banner, systém zjistí, jestli se přihlásil z desktopu, tabletu, či mobilu, a rozpozná i zemi jeho původu. U mobilu zjistí operační systém i operátora a nakonec doměří konverze. Technologii tak využívají zadavatelé, reklamní systémy i vydavatelé. Každý však trochu jinak. „Není jednoduché vysvětlit lidem, v čem jim naše technologie pomůže. Zpočátku nechápali ani odborníci z mediálních agentur, ale brzy na to přišli. V některých případech se konverzní poměr zvýšil až o 40 procent,“ prozrazuje Brázdil.

Média se mohou zaměřit na regiony

Přesné měření konverzí využívají zejména affiliate sítě, tedy sítě využívající bannerovou reklamu, za kterou platí inzerovaná společnost podílem z útrat uživatele až ve chvíli, když dojde ke konverzi klienta. Mezinárodní firmy zase díky geolokaci přesměrují uživatele na landing page v mateřském jazyce klienta. To může mít velký význam například pro sázkové společnosti.

Reklama
Know

Využít se dá tento princip ale i v menším měřítku. „Jednáme o spolupráci i s jedním velkým českým deníkem. Ten má v plánu zobrazovat lidem na internetu víc regionálního obsahu. Takže když přijde uživatel z Ostravy, zobrazí se mu regionální zprávy ze severomoravského regionu. Právě díky post-click geolokaci je to možné,“ vysvětluje Brázdil, jak mohou pomoci vydavatelům.

Operátoři rozpoznají zákazníka konkurence

Firmy, které lákají ke stažení aplikace, zase mohou uživatele Androidu přesměrovat přímo na Google Play a uživatele iOS do App Storu. Ušetří tím uživateli jeden otravný mezikrok. Velmi kreativně k technologii ClickBakers přistoupili v zahraničí mobilní operátoři. Lidem s cizím operátorem, kteří klikli na jejich reklamu, zobrazili landing page s akvizičními nabídkami, zatímco stávajícím zákazníkům věrnostní program.

Technologie ClickBakers funguje na cloudovém řešení, takže se dá jednoduše propojit s jinými systémy a může spravovat de facto neomezené množství kliků. „Připravujeme i vlastní ad server, ten by nám umožnil optimalizovat reklamu ještě předtím, než na ni uživatelé kliknou,“ uzavírá Brázdil.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu