Chytrá Horákyně: Proměna ikonických značek vždycky zarazí

Proměna ikonických značek vždycky zarazí, obzvlášť když mění barvu.

Byl to McDonald’s, který první začal měnit červené logo na zelené, aby dokázal, že není globalizačním nepřítelem, ale vlastně biorestaurací.

Popravdě už si dnes nedokážu vybavit, jakou barvu logo u nejbližší pobočky vlastně má. Jsme ještě stále na Východě s jeho rudou, nebo už v zeleném Německu?

U Coca-Coly to je jednodušší – ta je stále bezpečně červená. Neplatí to ale pro colu slazenou stévií, kterou jsem objevil nedávno v Makru. Chuť přírodního sladidla skutečně osciluje kdesi mezi červenou a černou variantou.

Předpokládám, že takové věci se nekupují kvůli chuti, ale spíš pro pocit. Když jsem si ten biofeeling ze zelené coly chtěl dopřát minulý týden znovu, v Makru mi oznámili, že to byla jen jakási akce a zelená není.

Co se děje? Neprošli jsme testem modernity?

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024