Češi jsou rádi obdarováni za věrnost

Věrnostní programy českých maloobchodníků nabývají rozličných podob od okamžité slevy na vybrané zboží po vytrvalé sbírání bodů, za které si zákazníci budou moci pořídit různé zboží za zvýhodněnou cenu. Právě to si v Česku vydobylo značnou oblibu a budí to u zákazníků velice pozitivní odezvu (pokud tedy nedojde k předčasnému vyprodání zásob).

Taktéž věrnostní karty nabízejí svým držitelům různé výhody. Výsledky výzkumu Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 (Ipsos a POPAI CE) uvádějí, že 6 z 10 českých zákazníků je držiteli věrnostní karty daného řetězce, v němž nakupovali. Díky realizaci výzkumu i v zahraničí můžeme srovnat výsledky i s USA a Maďarskem.

Co se týče samotných věrnostních benefitů, 7 z 10 zákazníků nejraději dostává za svoji věrnost finanční odměnu, což je se značným odstupem následováno nabídkou zboží za speciální cenu (15 procent). „Ze studie vyplývá, že i přes relativně slušné počty držitelů věrnostních karet není obecně loajalita k jednomu obchodu, resp. řetězci nijak vysoká. Záleží na schopnosti umět s loajalitními programy pracovat tak, aby dávaly nakupujícím smysl a aby si nakupující sám dokázal vyhodnotit, že se mu vyplatí být loajální. Prostor je to zcela jistě ještě nevytěžený. Pokud se objeví řetězec, který bude schopen smysluplně cílit na konkrétního jednotlivce a jeho potřeby, bude mít oproti ostatním velkou výhodu,“ dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing / Shopper.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků. Celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících, v rámci průzkumu bylo analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé ČR ve dvanácti prodejnách řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa. Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia