Banky: pro běžné operace volíme internet

 

Běžný účet má dnes sjednán téměř každý (kromě 8 %, což jsou nejčastěji mladí 15-29 let). Nepřekvapí, že většina bankovních klientů z internetové populace má internetbanking (94 %), čtvrtina i mobile banking. Jejich využití ovšem záleží na druhu bankovní operace – bez internetu se neobejdeme u běžných transakcí, jako jsou platby a inkasa, u jiných je osobní přístup stále nenahraditelný. Mobile banking se uplatňuje v menší míře, a to výhradně u běžných plateb. S počtem poboček jsou klienti většinou spokojeni (69 %). Nedostatek jich je u některých menších bank, někde s tím ale klienti počítají a pobočky ani nepotřebují (mBank, Air Bank…). O něco nižší spokojenost je s počtem bankomatů (celkově 55 %), opět ale záleží na bance (např. vysoká spokojenost je u ČS, Komerční banky, ČSOB…). Zájem o výpis z účtu má o něco víc než polovina majitelů běžných účtů (54 %) a téměř vždy se jedná o zaslání elektronického výpisu. Druhá polovina (46 %) žádný výpis nepožaduje, účty si kontroluje jinak. Výjimkou jsou snad jen klienti ČS, kteří ve větší míře preferují zaslání tištěného výpisu (16 %). Obecně je upřednostňovaným způsobem komunikace s bankou osobní návštěva na pobočce (47 %), následuje internet (v podobě internetbankingu, formuláře či mailu, 36 %) a telefonát přímo odpovědnému zaměstnanci banky (15 %).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia