Výzkumná společnost Ipsos oznámila, že přebírá neurovýzkumné aktivity firmy eMerite, a to včetně metodiky a know-how. Obě společnosti úzce spolupracovaly už v posledních dvou letech. „Díky této metodě jsme schopni dodávat našim klientům hlubší pochopení výsledků, a pomoci jim tak při vývoji efektivní komunikace,“ vysvětlil výkonný ředitel Ipsos Connect Michal Štěpánek. „Od roku 2015 je měření pomocí EEG a oční kamery volitelnou součástí našich testů reklamy a pomáhá našim klientům, aby jejich komunikace stála za to.“ Ipsos při testování reklam dokáže vyhodnotit emoce podle pohybu obličejových svalů (facial coding), dále polaritu emocí podle mozkové aktivity a míru pozornosti. Spojení s oční kamerou určí, co diváka zaujalo v jednotlivých scénách. „Lze testovat podněty nejen audiovizuální a zvukové, ale i tištěné, čichové či chuťové,“ doplnil za Ipsos ředitel komunikace Tomáš Macků. Měření EEG zaznamenává změny mozkových vln, které jsou zodpovědné za rozhodování, myšlení a projevy lidských emocí. Při neurovýzkumu se monitoruje také frekvence srdečních tepů nebo elektrická vodivost pokožky. „Emoce hrají při rozhodování významnou roli a jejich měření bude mít stále větší význam,“ dodal ředitel eMerite Martin Petrášek.
Neurovýzkum zjistí, jestli konzumenti věnují pozornost vaší kampani a jak jim „chutná“.