Vydavatelská skupina Albatros Media oznámila minulý týden akvizici knižního byznysu svého konkurenta, dánské skupiny Egmont, na českém i slovenském trhu. Ještě před prodejem dojde k odštěpení časopisecké divize, která ve vlastnictví Egmontu zůstane. Podle generálního ředitele Albatros Media Václava Kadlece je akvizice „přirozeným krokem k rozvoji strategické části vydavatelství – literatury pro děti a mládež“. Transakcí získává Albatros širší přístup k mezinárodním licencím, zejména k právům na vydávání knih s příběhy a postavičkami z dílny studia Walt Disney. Albatros a další nakladatelství ze skupiny jako CPress či CooBoo sice začaly po premiéře sedmé epizody Star Wars vydávat knížky s touto tematikou, prvenství v licenční literatuře pro děti však dosud držel Egmont. Součástí dohody je i transakce, díky které bude moci Albatros Media využívat lokální licence pro český trh i v případě práv, jež Egmont globálně nakoupí v budoucnosti. Byznys Albatrosu byl postaven na tradiční české značce dětských knih, jejíž historie sahá až do roku 1949. Firma, která v posledních pěti letech koupila řadu dalších vydavatelství (Computer Press, Fragment, Motto, BizBooks, Management Press aj.), se tak stala největší na domácím knižním trhu – obratem i počtem vydaných titulů. Časopisové portfolio Egmontu čítá desítky titulů s licencemi od Disney, ve spolupráci s FTV Prima začal vydávat čtvrtletník Primáček.
Zatímco filmům s Harrym Potterem předcházela popularita knižní předlohy, dnes je tomu naopak: děti vyhledávají licenční tituly podle filmových příběhů, např. Star Wars aj.