Nadnárodní komunikační síť Dentsu Aegis oznámila akvizici Adexpres Group. V agenturách Adexpres, Bistro, Bistro Social Mobile Internet koupilo Dentsu Aegis stoprocentní podíl. Zakladatel skupiny Adexpres Jan Galgonek se stane šéfem celé digitální části Dentsu Aegis včetně agentur iProspect a Isobar. Na svých místech zůstávají i další podílníci z Adexpres Group: Tomáš Kleňha a Pavel Flégl v Bistru, Ondřej Pavelek jako šéf Bistro Social a Lukáš Hykl ve vývojářské agentuře Mobile Internet. „Naše agentury byly zvyklé na odbavování velkých lokálních klientů, potřebovali jsme i lokální pohled. Celý proces jednání o akvizici trval dva roky,“ prozradil ředitel československého Dentsu Petr Chajda. Adexpres hledal silného světového partnera. Měl nabídky i od jiných sítí, ale ty agenturu vnímaly jen jako možnost, jak zvýšit tržní podíl. S Dentsu se majitelé dohodli i díky tomu, že mohli všichni podílníci zůstat na svých místech. „Dělali jsme s klienty z Anglie, Nizozemska, Řecka, Rumunska, ale vždy nám chybělo globální síťové zázemí,“ vysvětlil Galgonek.
Podle Chajdy se Dentsu Aegis nyní stane v oboru nákupu digitálních médií s plánovaným obratem přes půl miliardy dvojkou na trhu. „WPP je po sečtení všech agentur větší, ale v jejich případě si jednotlivé skupiny hodně konkurují, zatímco my chceme být jednotní. Globální růst Dentsu Aegis je nyní dvojnásobný oproti konkurenčním sítím,“ dodal.
Petr Chajda se s Tomášem Galgonkem poprvé potkal náhodou na olympiádě v Soči. Od té doby začali o akvizici uvažovat a nakonec ji i dotáhli do úspěšného konce.