1. Dentsu koupilo agenturní skupinu Adexpres

Nadnárodní komunikační síť Dentsu Aegis oznámila akvizici Adexpres Group. V agenturách Adexpres, Bistro, Bistro Social Mobile Internet koupilo Dentsu Aegis stoprocentní podíl. Zakladatel skupiny Adexpres Jan Galgonek se stane šéfem celé digitální části Dentsu Aegis včetně agentur iProspect a Isobar. Na svých místech zůstávají i další podílníci z Adexpres Group: Tomáš Kleňha a Pavel Flégl v Bistru, Ondřej Pavelek jako šéf Bistro Social a Lukáš Hykl ve vývojářské agentuře Mobile Internet. „Naše agentury byly zvyklé na odbavování velkých lokálních klientů, potřebovali jsme i lokální pohled. Celý proces jednání o akvizici trval dva roky,“ prozradil ředitel československého Dentsu Petr Chajda. Adexpres hledal silného světového partnera. Měl nabídky i od jiných sítí, ale ty agenturu vnímaly jen jako možnost, jak zvýšit tržní podíl. S Dentsu se majitelé dohodli i díky tomu, že mohli všichni podílníci zůstat na svých místech. „Dělali jsme s klienty z Anglie, Nizozemska, Řecka, Rumunska, ale vždy nám chybělo globální síťové zázemí,“ vysvětlil Galgonek.

Podle Chajdy se Dentsu Aegis nyní stane v oboru nákupu digitálních médií s plánovaným obratem přes půl miliardy dvojkou na trhu. „WPP je po sečtení všech agentur větší, ale v jejich případě si jednotlivé skupiny hodně konkurují, zatímco my chceme být jednotní. Globální růst Dentsu Aegis je nyní dvojnásobný oproti konkurenčním sítím,“ dodal.

Petr Chajda se s Tomášem Galgonkem poprvé potkal náhodou na olympiádě v Soči. Od té doby začali o akvizici uvažovat a nakonec ji i dotáhli do úspěšného konce.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia