Banka Zuno přejde za pár týdnů oficiálně do rukou nového vlastníka, společnosti ABH Holding, spadající do Alfa Group s ruským kapitálem. Před bankou se šestiletou existencí na českém trhu a 290 tisíci klienty dala její dosavadní mateřská Raiffeisen Bank International přednost zdejší pobočce Citibank. Zuno, s dosud nenaplněnými sny o expanzi za hranice česko-slovensko-rakouského trojúhelníku, si však ponechá svou korporátní identitu a zůstane i nadále samostatnou firmou řízenou z Vídně.
Kontaktní místa jsou nenahraditelná
Vize banky, expanze i produktové portfolio – to vše je podle ředitele Zuno Česká republika Petera Lakaty předmětem v současnosti probíhajících jednání s budoucím vlastníkem. „Jako on-line banka potřebujeme operovat na více velkých trzích, přičemž nás zajímají ty evropské. Prioritou na českém trhu je rozšíření kontaktních míst ze současných šesti na dvacet do konce roku,“ zmiňuje plány Peter Lakata. Banka Zuno se dohodla se společností Chytrý Honza v rámci konceptu Chytré adresy. Ty kombinují on-line svět s off-line distribucí finančních produktů, přičemž si Zuno školí na vybraných adresách své pracovníky. „Měli jsme svou pobočku na Václaváku i kiosky, ale ukázaly se jako nerentabilní. I přesto, že se gros našeho byznysu odvíjí na webu a banka je se svým call centrem či web chatem připravena v jakémkoliv okamžiku klientům poskytnout okamžitou pomoc, je osobní obsluha zákazníků nenahraditelná,“ připouští Lakata. V otázce na rozšiřování produktového portfolia o pojištění Peter Lakata přikyvuje. Zatím banka nabízí pojištění úvěrů a cestovní pojištění přímo v mobilu ve spolupráci s pojišťovnou Uniqa.
Ať si to klienti „zmanažují“ sami
„Novinkou“ v marketingové komunikaci Zuna pro tento rok má být vstup do printové reklamy. „Zažili jsme i hodně silné roky s on-line reklamou, ale její výkon se v poslední době výrazně zpomaluje a stejně jako konkurence vidíme, že bez televize to prostě nejde,“ konstatuje Lakata. Na reklamních kampaních se podílí slovenská agentura Gunpowder a freelanceři. Kreativní koncept bankovní partičky zrovna nevystupuje ze stínu oblíbených dialogů konkurenční Air Bank, nicméně vedení banky je s ním spokojeno a počítá s ním i do budoucna. „Nemyslím si, že by banka hrála v životě klienta nějakou speciální úlohu. Jsem rád za projekty jako Zuno Run či Zuno blog, ale přidanou hodnotu vidím spíše v dobře fungujícím provozu, výhodné ceně produktů a služeb či spolehlivé aplikaci,“ dodává přesvědčeně Peter Lakata.
Do banky Zuno přišel Peter Lakata v roce 2010 a vedl několik oddělení. Předtím pracoval ve skupině RBI, kde implementoval program Service Excellence v různých zemích skupiny včetně Česka, Slovenska a Ruska. Foto: Libor Fojtík