Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zlatá pecka: Nej hercem je Polášek

Celkem 20 Zlatých pecek a čtyři zvláštní mediální ceny udělila porota letošního ročníku soutěže Prima Zlatá pecka. Po dvou oceněních získaly jen pražské agentury Saatchi & Saatchi a Scholz & Friends a slovenská Core 4.

Saatchi dostala Zlaté pecky za spoty pro T-Mobile, Core za webovou prezentaci a internetovou reklamu pro Slovenskou sporitel’ňu. Scholz získal pecku za direct mail pro Wüstenrot a hlavní mediální cenu sponzorovanou společností Media Marketing Services za rozhlasový spot Helppes – Superden Dogs For People, který připravil pro Centrum výcviku psů pro postižené Helppes.

Všechny ostatní subjekty získaly jen po jedné ceně. Zajímavé je, že z víc než dvou desítek udělených ocenění hned sedm obdržely agentury ze Slovenska. Ty přitom byly velmi „efektivní“, protože do soutěže přihlásily dohromady jen devět prací.

Reklama
Abovalve

Druhý ročník veřejné ankety Nejlepší herec v reklamě, ve které letos v režii výzkumu Český národní panel hlasovalo 18 tisíc lidí, vyhrál Josef Polášek. Na dalších pozicích se umístili Ivan Trojan, který vystupuje ve spotech T-Mobilu, dvojice Tomáš Jeřábek a Tomáš Měcháček ze spotů Air Bank a Eliška Jansová.

Jako nejlepší televizní reklama s celebritou roku 2015 byl označen reprízovaný vánoční spot Kofoly právě s Poláškem. Galavečer moderující Jakub Kohák se letos v této anketě neprobojoval do první pětky.

Letošní ročník Zlaté pecky zaznamenal podle pořadatelů nárůst přihlášených prací na 168. Tradičně silnou kategorii tvořily TV a rozhlasové spoty, velký nárůst měla i internetová reklama. Celkem se soutěže zúčastnilo 58 agentur a zadavatelů.

Čestným předsedou devítičlenné hlavní poroty 21. ročníku soutěže Prima Zlatá pecka byl už podruhé fotograf a několikanásobný držitel ceny World Press Photo Antonín Kratochvíl.

Organizátoři ostatně rádi zdůrazňují, že Prima Zlatá pecka je „jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří vždy špičkové osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde“.

Jak však správně podotkla Eva Strachotová z partnerské společnosti Anopress IT, která předávala jedno z ocenění, je zarážející, že v této hlavní porotě nebyla ani jedna žena.

Pořádající AČRA MK si zaslouží pochvalu za to, že se jí během posledních let podařilo pozvednout prestiž soutěže – což se projevuje růstem počtu přihlášek i návštěvníků galavečera. Otázky však vzbuzuje jejich lpění na některých „prověřených postupech“. Na mysli máme především místo konání a moderátora. Klub Lávka se nachází na prestižním místě, ale sám prestižním dojmem nepůsobí. A žádná akce v něm konaná nemůže působit důstojným dojmem. Populární a často bystrý a vtipný moderátor Jakub Kohák letos zabředl do marasmu svého sexismu natolik, že byl především nevkusný.

Prima Zlatá pecka uděluje ocenění v řadě kategorií.

Agentura Pink Productions dostala pecku za fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting.

Psi cvičení centrem Helppes se prý nesmí ničeho polekat. To je dobře, nenechat se rozhodit moderátorem Kohákem není jednoduché.

Foto : Václav Kozák

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)