Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zakladatel SquareMedia touží po větší dynamice a flexibilitě

Oldřich Dostál patřil ještě loni na podzim do managing boardu českého McCannu, kde si postupně sestavil třicetičlenný digitální tým. Přesto se rozhodl agenturu, o níž mluví jako „o druhé rodině“, opustit. „Byl jsem součástí managing boardu ve výborné agentuře a měl jsem stabilní pozici. Někteří lidé z okolí nad mým odchodem ohrnovali nos,“ říká Dostál. K profesní změně a založení vlastní společnosti Square Media jej dovedla touha po větší dynamice, flexibilitě a chuť dělat „ještě inovativnější věci“ na trhu.

Square Media chce poskytovat kreativní e-commerce, mediální zázemí a vlastní logistické zázemí, což je pro Dostála vlastně návrat k profesním kořenům. Před třinácti lety si totiž založil e-shop, který prodával kosmetiku Ryor. Ten Dostál po dvou letech prodal a jeho kariéra se začala ubírat jiným směrem. Vystudoval marketing na Univerzitě Tomáše Bati, pracoval jako obchodník v T-Mobilu a nakonec zakotvil v Praze. „Kamarádka, která tehdy pracovala v reklamě, mi řekla, že zrovna někoho shánějí v McCannu,“ vysvětluje svůj reklamní start. V agentuře začal pracovat nejprve jako account, nicméně už během prvního roku se vypracoval do pozice člověka, který měl na starosti interaktivní oddělení a klienty, jako byla Nestlé a Microsoft.

Práce vás musí bavit

Po čase nakonec neodolal vábení z WMC Grey. Po dvouletém intermezzu se ale vrátil zpět do „svého domovského“ McCannu. Jeho manažerské praktiky byly v agentuře neotřelé. „Snažil jsem se poznávat lidi podle toho, co je bavilo. Vzal jsem kluka, který měl mít na starosti tvorbu bannerů. Očividně se na té pozici trápil. Zjistil jsem si od něj, že by ho bavilo video a motion. Dal jsem mu měsíční příležitost k tomu, aby se video naučil. A dnes je v něm fantastický,“ vypráví s nadšením.

Reklama
Know

Inspiraci hledá desetinásobný vítěz české Effie hlavně v zahraničí. Několikrát během rozhovoru zmíní jméno Garyho Vaynerchuka. „Všechny značky by měly přemýšlet nad tím, kde a na jak dlouho upoutají zákazníkovu pozornost a jak ji přetaví v nákup,“ říká.

Pozornost Oldřicha Dostála zase poutají hlavně jeho dvě děti a manželka, která je jeho oporou už osm let. Jeho motto zní: Překážky jsou od toho, aby zastavily ty ostatní.

Oldřich Dostál
CEO, SquareMedia

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)