Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Úspěch na Instagramu roste a padá s hashtagy a sociální aktivitou

Zatímco internet zahltil hashtag #RIPTwitter, což dost možná značí blížící se konec tweetovací sítě, obrázkový Instagram naopak nezadržitelně roste. Profil na něm mají snad všechny významné značky. Jak ale na Instagramu zaujmout a rozjet firemní profil od nuly?

Na špici světového Instagramu se nepřekvapivě drží módní značky v čele se sportovním oblečením Nike, následované známými food brandy, např. McDonaldem. Pro firmy s méně zajímavými vizuály je správa Instagramu o něco těžší. Neznamená to však, že by se mu nutně musely vyhýbat. Kreativně je možné pracovat s většinou produktů a služeb. Stačí vědět, co na síti funguje.

Každá firma, která rozjíždí Instagram, záhy pozná, že tvrdý prodejní obsah jeho uživatele nezajímá. Na Instagram chodí lidé do idealizovaného světa plného nádherných fotografií. Ocení zajímavé kompozice, tajemnou hru stínů nebo unikátní snímky ze zákulisí. Přestože si velké značky při jejich pořizování dopomáhají profesionálními fotoaparáty, ten pravý okamžik je možné zachytit i na obyčejný telefon. Instagram nabízí spoustu postprodukčních filtrů, jež upraví fotografie do atraktivní podoby, na kterou jsou jeho uživatelé zvyklí. Vytvoření zajímavého vizuálního obsahu však značkám k úspěchu na Instagramu nestačí! Aby uživatelé profil našli, musí brandy pracovat také s relevantními hashtagy. Ty by měly obsahovat klíčová slova související s jejich byznysem, nebo přímo popisovat, co je na fotografii. Pro zaujetí českého publika se hodí hashtagy v češtině, bez interpunkčních znamének a diakritiky. Oblíbené jsou však v tuzemsku i hashtagy v anglickém jazyce. Světově nejpoužívanějším hashtagem je opět nepřekvapivě #fashion.

Reklama
ČEZ

Důležitou součástí budování profilu na Instagramu je také sociální aktivita. Firmy si často myslí, že když budou postovat dvě tři fotky týdně, lidé už si je najdou. Chyba lávky! Profilu na Instagramu je třeba se soustavně věnovat, vyhledávat relevantní fotografie, komentovat, a získávat tak nové followery. Bez nich svůj profil můžete rovnou pohřbít.

Eva Řeháková, copywriter & social media specialist, agentura MarketUp

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)