Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tablety oslovují nejvíc děti mezi 6 a 10 lety

Soustředíme-li se na děti, zjišťujeme, že v četnosti používání notebooku, mobilu či tabletu nezůstávají za dospělými pozadu. Ve skupině dětí od 2 do 15 let jsou tři čtvrtiny uživateli počítačů či notebooků, dvě třetiny používají mobil a více než polovina (56 %) alespoň občas tráví čas na tabletu. Frekvence i doba strávená na těchto zařízeních závisí nejvíc na věku. U počítačů (notebooků) a mobilů platí přímá úměrnost – čím starší dítě, tím vyšší frekvence používání. Naproti tomu situace s tablety je jiná. Ty jsou nejoblíbenější u mladších školáků (ve věkové kategorii 6-10 let), uživateli jsou dvě třetiny z nich. Jak u předškoláků do 5 let (45 % uživatelů tabletu), tak i u starších nad 10 let (57 % uživatelů) je podíl nižší. Je to dáno zřejmě tím, že starší školáci pak přecházejí spíš na notebook nebo počítač. I v otázce času stráveného na tabletu rozhoduje věk. Čím starší dítě, tím intenzivnější uživatel. Zatímco dítě do 5 let si na tabletu hraje v průměru čtyři a tři čtvrtě hodiny týdně, dítě mezi 6 a 10 lety už sedm hodin týdně a starší školák ve věku 11-15 let pak 9,5 hodiny týdně. Nadpoloviční většina dospělých (61 %) přitom deklaruje pevně stanovená časová pravidla pro použití tabletu svými dětmi. Nejčastěji mají tablet k dispozici „v omezeném režimu“ právě jeho největší fandové, a to děti od 6 do 10 let (71 % těchto dětí má stanovena časová omezení).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)