Zimní dovolenou „na lyžích“ si pravidelně dopřává třetina internetové populace, častěji lidé s VŠ vzděláním, mladší a s vyššími příjmy domácnosti. Potřebné vybavení má většina své vlastní (tři čtvrtiny pravidelných návštěvníků hor), nicméně cca desetina internetové populace (9 %) si alespoň někdy něco půjčuje. Vybavení na zimní dovolenou se půjčuje jak v půjčovnách (6 % internetové populace), tak od rodiny (5 %) či přátel (3 %). Půjčovny volí spíše vysokoškoláci, střední věkové kategorie (30-44 let) a lidé s vyššími příjmy domácnosti. Trochu preferovanější jsou půjčovny v horských střediscích před půjčovnami v místě bydliště. Přímo ve střediscích si vybavení půjčí spíše střední věkové kategorie (30-44 let), domácí půjčovně bez horské přirážky dávají přednost spíše mladší (15-29 let). Do půjčovny si jdou dotázaní nejčastěji půjčit lyže (5 %), následují hůlky (4 %) a helma (2 %). Častěji nejmladší příznivci lyžování si také půjčují vybavení od rodiny nebo přátel, což je určitě finančně příjemnější.
Nové vybavení na hory si v příštích dvou letech plánuje pořídit polovina (49 %) pravidelných vyznavačů zimní dovolené. V plánu mají zejména nákup oblečení, druhé v pořadí jsou lyže, následují rukavice, helma a hůlky.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.