Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Loni se fúzovalo, letos se rebranduje. Vznikne nová značka Performics B2B Group

Tomáš Potěšil podnikal vždycky na vlastní pěst. Když se jeho firma B2B Group stala před necelým rokem součástí ZenithOptimedie, respektive skupiny Publicis, byla to jeho první zkušenost s korporací. „Byl to střet kultur. Nešlo o lidi, ale museli jsme si hodně zvykat na neustálé reportování,“ říká dnes Potěšil. Fúzi si společně s ředitelem české pobočky ZenithOptimedie Tomášem Vargou pochvaluje. „Je to pro mě výzva. Dal jsem si za cíl, že tu korporaci změním,“ říká Potěšil.

Výhodu toho být součástí velké sítě vidí Potěšil i v tom, že může uspokojit potřeby klientů, kteří se soustřeďují spíše na brandové kampaně a imprese. „Měli jsme klienty, hlavně z řad e-shopů, kterým šlo hlavně o konverze, zatímco korporace se soustředily na reach. Dnes je to naopak, korporace chtějí konverze a e-shopaři vyčerpali možnosti searche, nakupují bannery a jsou i v televizi,“ říká.

Letos by měla proběhnout další fáze integrace. Výkonnostní agentura B2B Group by se měla přestěhovat do sídla Publicisu v pražských Holešovicích a i po formální stránce se spojit s agenturou Performics. Nadále by měly společně fungovat pouze pod názvem Performics B2B Group. „Spojíme tím naše lokální zkušenosti s globálním brandem Performics, který patří k největším partnerům Googlu na světě,“ vysvětluje Potěšil.

Reklama
Know

Klienti zůstali, přibylo O2

Počet klientů se pod záštitou velké korporace ještě rozrostl. B2B Group zůstala stovka menších klientů a všech stávajících 15 velkých klientů. Agentuře se navíc podařilo vyhrát několik tendrů. Od loňska se stará o výkonnostní marketing Tchiba, Electro Worldu či O2. Mobilní operátor vítěznou agenturu vybral na základě šestiměsíčního monitoringu. „Hodně jsme o O2 stáli. Je to velký klient, který se ale zároveň nebojí zkoušet nové věci,“ říká Potěšil. Varga a Potěšil se shodují na tom, že trh výkonnostního marketingu každoročně roste zhruba o deset procent a ještě ani zdaleka nedosáhl svého maxima. V B2B Group loni rozšířili tým o 10 lidí. „Máme tu RTB a díky oblibě contentu prožívá svou renesanci SEO,“ komentuje nárůst Varga. Souběžně ale vzniká poptávka po lidech. Volní seniorní experti na trhu nejsou, a tak se snaží v ZenithOptimedii i v B2B Group vychovávat vlastní experty. „Klienti chtějí supermany, kteří znají všechna odvětví on-line marketingu. Google prezentuje tisícovku vylepšení ročně, i proto ve firmě máme každých 14 dní školení novinek,“ říká Potěšil. Základními požadavky na juniora jsou zdravý zájem o on-line svět, selský rozum a chuť pracovat. „Konkrétní dovednosti se takový člověk hravě naučí,“ uzavírá debatu Varga.

Klienti chtějí supermany, kteří znají všechna odvětví on-line marketingu. Tomáš Potěšil


B2B Group Tomáše Potěšila (vlevo) byla nedávno „garážovou“ firmou. S prostředím korporace ZenithOptimedia, vedené Tomášem Vargou, chvíli bojovala. Foto: Jiří Koťátko

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)