Tomáš Potěšil podnikal vždycky na vlastní pěst. Když se jeho firma B2B Group stala před necelým rokem součástí ZenithOptimedie, respektive skupiny Publicis, byla to jeho první zkušenost s korporací. „Byl to střet kultur. Nešlo o lidi, ale museli jsme si hodně zvykat na neustálé reportování,“ říká dnes Potěšil. Fúzi si společně s ředitelem české pobočky ZenithOptimedie Tomášem Vargou pochvaluje. „Je to pro mě výzva. Dal jsem si za cíl, že tu korporaci změním,“ říká Potěšil.
Výhodu toho být součástí velké sítě vidí Potěšil i v tom, že může uspokojit potřeby klientů, kteří se soustřeďují spíše na brandové kampaně a imprese. „Měli jsme klienty, hlavně z řad e-shopů, kterým šlo hlavně o konverze, zatímco korporace se soustředily na reach. Dnes je to naopak, korporace chtějí konverze a e-shopaři vyčerpali možnosti searche, nakupují bannery a jsou i v televizi,“ říká.
Letos by měla proběhnout další fáze integrace. Výkonnostní agentura B2B Group by se měla přestěhovat do sídla Publicisu v pražských Holešovicích a i po formální stránce se spojit s agenturou Performics. Nadále by měly společně fungovat pouze pod názvem Performics B2B Group. „Spojíme tím naše lokální zkušenosti s globálním brandem Performics, který patří k největším partnerům Googlu na světě,“ vysvětluje Potěšil.
Klienti zůstali, přibylo O2
Počet klientů se pod záštitou velké korporace ještě rozrostl. B2B Group zůstala stovka menších klientů a všech stávajících 15 velkých klientů. Agentuře se navíc podařilo vyhrát několik tendrů. Od loňska se stará o výkonnostní marketing Tchiba, Electro Worldu či O2. Mobilní operátor vítěznou agenturu vybral na základě šestiměsíčního monitoringu. „Hodně jsme o O2 stáli. Je to velký klient, který se ale zároveň nebojí zkoušet nové věci,“ říká Potěšil. Varga a Potěšil se shodují na tom, že trh výkonnostního marketingu každoročně roste zhruba o deset procent a ještě ani zdaleka nedosáhl svého maxima. V B2B Group loni rozšířili tým o 10 lidí. „Máme tu RTB a díky oblibě contentu prožívá svou renesanci SEO,“ komentuje nárůst Varga. Souběžně ale vzniká poptávka po lidech. Volní seniorní experti na trhu nejsou, a tak se snaží v ZenithOptimedii i v B2B Group vychovávat vlastní experty. „Klienti chtějí supermany, kteří znají všechna odvětví on-line marketingu. Google prezentuje tisícovku vylepšení ročně, i proto ve firmě máme každých 14 dní školení novinek,“ říká Potěšil. Základními požadavky na juniora jsou zdravý zájem o on-line svět, selský rozum a chuť pracovat. „Konkrétní dovednosti se takový člověk hravě naučí,“ uzavírá debatu Varga.
Klienti chtějí supermany, kteří znají všechna odvětví on-line marketingu. Tomáš Potěšil
B2B Group Tomáše Potěšila (vlevo) byla nedávno „garážovou“ firmou. S prostředím korporace ZenithOptimedia, vedené Tomášem Vargou, chvíli bojovala. Foto: Jiří Koťátko