Hned několik společných prvků má současná komunikace mladých bank – Fio a Equa. Za obě promlouvá k televizním divákům herec v roli ambasadora, reklamní kampaně obou kombinují produktová sdělení s dobrými radami klientům a jejich televizní spoty shodou okolností natáčela tatáž produkční agentura Savage. A logicky i jejich cíl – navyšování počtu klientů – je totožný. Zatímco se ale Fio banka s 570 tisíci unikátními klienty přesouvá do kategorie středně velké banky a přestává se ve své komunikaci výrazně vymezovat vůči velkým bankovním domům, Equa se se 180 tisíci aktivními klienty stále ještě řadí ke start-upům mezi bankami. Obě banky mají zároveň na rozdíl od Zuna, které vůbec nevede podnikatelské účty, širší pole působnosti a stejně jako konkurence i ony rozšiřují pojišťovací služby. Equa po boku pojišťoven BNP Paribas Cardif a DAS, Fio s DAS a Českou pojišťovnou.
Pohádkově jednoduché bankovnictví
Fio banka představila svůj nový komunikační koncept pro tento rok už v lednu. Protože se jí prý osvědčily dva roky používané spoty s průvodcem Jakubem Kohákem v roli monackého bankéře Gigiho, spolupráce pokračuje. Hercovi a režisérovi v jedné osobě banka propůjčila novou roli rádce a glosátora, který spolu s asistentkou – kozou Vlastou – odpovídá na veškeré otázky ohledně „neřešitelných problémů“ ze světa financí. Kampaň s názvem Nad e-maily diváků vytvořila agentura Made by Vaculik.
S nadsázkou pracují i nové „pohádkové“ spoty pro Equa bank od agentury Proboston Creativ pod vedením režisérského dua Wolberg. „Lidé mají pohádky spojené s pozitivními emocemi, a proto věříme, že budeme takto Equa bank prezentovat jako přátelskou, otevřenou a důvěryhodnou banku,“ říká ředitelka marketingu Henrieta Arslanová. Obě banky využijí také obsahový marketing v zábavném duchu. Fio otevřelo blog www.fio.cz/piste se soutěží o finanční odměny, Equa bank zužitkuje parodované pohádky z kampaně.
Roman Vojtek v roli rádce provází klienty pohádkovými spoty Ježibanka, Kouzelník a 12 měsíčků. Equa počítá s pohádkami zhruba na dva roky.