Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kijonková investovala do SizeID. Start-up plánuje i expanzi na Západ

Start-up SizeID v roce 2014 založil Adam Bičiště se dvěma společníky. Již nyní si ale získal pozornost andělských investorů. Za nespecifikovanou částku koupila ve společnosti jedenáctiprocentní podíl majitelka Zásilkovny Simona Kijonková. „Mnoho lidí má dobrou myšlenku, ale realizace pokulhává. Takže neinvestuji do start-upů, ale spíše do lidí, kteří za nimi stojí. Když jsem viděla, jaký pokrok kluci udělali za poslední rok, věděla jsem, že to vyjde“, vysvětlila Kijonková.

SizeID řeší problém, na který naráží každý, kdo nakupuje oblečení přes internet. Uživatel do aplikace zadá své detailní míry a ta ukáže, která velikost mu padne a v jakých partiích bude těsná nebo volná. Za jednoduchým nápadem jsou hodiny zpracovávání nepřehledných velikostních tabulek ke každé kolekci. Dnes dokáže SizeID doporučit velikost oblečení od 320 módních značek.

Díky práci s daty od mnoha uživatelů jsou doporučení neobyčejně přesná. Spokojenost s nakoupeným zbožím je 99,7 procenta. Již dnes má SizeID 12 000 registrovaných uživatelů na desktopu, 6000 stažených aplikací a tisíce použití přes e-shopy. Právě ty jsou zdrojem příjmů. Platí paušál odstupňovaný podle počtu využití aplikace. Díky SizeID se na e-shopu uživateli zobrazí personalizovaná stránka už pouze se zbožím, které by mu mělo padnout.

Reklama
MMcite

Časté vratky a reklamace jsou zásadní zátěží pro e-shopy s módou, kterých je v Česku téměř třetina. Tvoří i více než 20 procent prodaného zboží. Nejde jen o náklady za zbytečné vyskladnění a naskladnění, ale o finance, které jsou ve vráceném zboží vázané. Móda je totiž velmi sezonní a morálně zastarává ještě rychleji než elektronika. „Nechci, aby mě e-shopy vnímaly jen jako logistu, ale jako partnera, který řeší jejich problémy,“ reagovala Simona Kijonková na výtku, že SizeID de facto pomáhá snížit počet zásilek, které živí její Zásilkovnu. „Když budou uživatelé vědět, že jim zboží padne, překonají strach a nakupovat budou na internetu ještě víc,“ vysvětlila. Získané peníze by mělo SizeID využít na expanzi do zahraničí. A to na východní trhy, kde již nyní působí Zásilkovna, ale i na Západ, kde je zase obrovský obchodní potenciál.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)