Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Journey marketing znamená posun od jednorázového taktického řešení k dlouhodobé strategické komunikaci

Svět kolem nás se mění, a tak se měníme i my. Shopper marketing je dnes minulostí a v naší branži nově mluvíme o „journey marketingu“. Jinými slovy můžeme tvrdit, že platí staré známé „cesta je cíl“.

V každé kampani, u každé jednotlivé aktivace je nutné primárně rozlišovat spotřebitele od nakupujícího. Spotřebitelé jsou v určitém smyslu naprosto všichni.

V Geometry Global se ale zaměřujeme speciálně na nakupující – specifické cílové skupiny s výrazně vyšší obchodní hodnotou. Tento journey marketing se tak oproti klasickému BTL reklamnímu sdělení posouvá od jednorázového taktického řešení k dlouhodobé strategické komunikaci. Už se nejedná jen o líbivý nástroj, ale o příležitost.

Reklama
Know

Jako odborníci na journey marketing chceme vystihnout právě ten moment, kdy se zákazník rozhoduje, kdy může být přesvědčen o výběru, ve chvíli, kdy se mění na nakupujícího. „Inspire to buy well“ je mottem naší agentury. A nemusí se často jednat o samotné místo prodeje.

Aktivace značek je stále složitější a komplexnější mechanismus. Propojujeme jádro značek s eventy, které sdílíme na sociálních sítích, abychom je následně vrátili zpět do off-line světa třeba skrz soutěž, v níž vysíláme zákazníky na exkluzivní zájezdy přes půl kontinentu. Překračujeme hranice klasického přizpůsobování produktu zákazníkovi a jdeme ruku v ruce s aktuální náladou zákazníka, s jeho nápady i chybami.

Předpokladem úspěchu je tak i dostatek dat a vstupů. Kvalitní analýza, odlišné perspektivy pohledu na problematiku a jejich propojení – to je moderní journey marketing. A nemluvím o oblasti big data, která se stala mantrou, aniž bychom pořádně věděli, jak s nimi nakládat.

Myslím to, čemu dnes říkáme „lean data“ – nejprve vydefinovat, čeho chceme dosáhnout, a až potom sbírat konkrétní data. A protože pracujeme s daty v reálném čase, kdy každou sekundu rozhodují speciální algoritmy o prodeji a povědomí vaší značky (a to nejen v on-linu), je nutné být se zákazníkem ve velmi těsném kontaktu.

Propojení velké myšlenky se zákazníkem. Tady naše práce začíná. Protože shopper marketing je dnes journey marketing. Protože nakupování se stalo cestou. Nebo ještě lépe „výletem“.

Martin Pešta, výkonný ředitel, Geometry Global

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)