Fotografování je v dnešní době velice oblíbenou aktivitou, provozuje ji skoro celá internetová populace (96 %). Nejvíce fotek je pořizováno mobilem (46 %), část (27 %) internetové populace fotografuje stejně často mobilem i fotoaparátem a převážně samostatným fotoaparátem fotí čtvrtina (23 %), jsou to spíše vysokoškoláci a respondenti nad 45 let. Alespoň jedenkrát za měsíc fotí 86 % internetové populace, mladí častěji, starší méně. Pořízené fotografie je možné sdílet s ostatními hned několika způsoby. Nejoblíbenější je v tomto směru e-mail, alespoň občas ho k těmto účelům využívá polovina (53 %) internetové populace, jsou to spíše ženy a respondenti nad 45 let. Na druhém místě je Facebook (48 %), třetí místo zaujímá mobilní telefon (24 %). Fotografové se svým přátelům a známým nejraději pochlubí snímkem rodiny a dětí (zejména ženy a střední věkové kategorie). Následují fotky z dovolených a výletů, popřípadě fotky přírody či krajiny. Sociální sítě navštěvuje alespoň někdy 88 % internetové populace. Čtvrtinu uživatelů zde nejvíce zajímají fotky a videa jejich přátel a známých, což prohlížejí hlavně ženy. Lákavé jsou i videoobsahy týkající se zájmů a koníčků, více pro muže a nejmladší respondenty. Následují vtipné a zábavné fotky a videa, které zajímají nejmladší věkovou kategorii.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.