Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

E-mailing? Letos se přidají i sofistikovanější nástroje s možností ovládat a konzistentně sledovat víc marketingových parametrů najednou

S tím, jak se mění návyky spotřebitelů, musí se měnit i kampaně a marketéři, kteří s nimi musí pracovat koncepčně. Na kreativitě tak získávají i taktiky používané v e-mailingovém marketingu.

Kvalitní a pravidelně spravovaná databáze je pouhým základem. Při jejím budování je trendem dnešní doby použít pop-up okna, známá jako lightboxy. Podle výzkumů pomáhají budovat databázi pětkrát až desetkrát rychleji než tradiční způsoby registrací. Ty jsou totiž často zastrčeny v zápatí stránky a uživatelé je odmítají hledat.

Existují dvě základní možnosti, jak spotřebitele takto oslovit. Tou populárnější je zobrazení lightboxu při posunu kurzoru myši mimo webovou stránku – tedy těsně před tím, než ji opustí. Nevýhodou však je, že není efektivní na mobilních zařízeních – zde totiž nejsou žádné kurzory.

Reklama
Know

Další metodou je možnost použít mezní bod při skrolování anebo časový limit, při jehož překročení na stránce se výzva zobrazí. Funguje i na mobilních zařízeních, ale zase může být víc obtěžující.

Při vytváření databáze je zapotřebí myslet na její diverzifikaci, tedy efektivní roztřídění toho, o jaký typ služby či zboží mají spotřebitelé zájem, a dodat očekávanou kampaň.

Mobilní zařízení jsou zřejmým trendem v digitálním marketingovém světě, ale ještě důležitější roli hrají v e-mailingu. Podle reportu Movable je 66 procent všech e-mailů přečteno ve smartphonu nebo na tabletu. V mobilním e-mailovém marketingu je nutné brát zřetel na rychlost. Příjemci očekávají, že budou moci služby a zboží rovnou poptávat. Z tohoto důvodu je nejlepší vytvářet kampaně specificky, jednoduše a bez většího množství textu.

Sledování chování pomocí trackování je dnes samozřejmostí. V letošním roce se však přidají i mnohem sofistikovanější nástroje s možností ovládat a konzistentně sledovat víc marketingových parametrů najednou.

Integrací služeb, jako je například Google Analytics, lze z jednoho rozhraní sledovat chování na webových stránkách, ale také v e-mailingových kampaních. V pokročilém nastavení je potom možné selektovat přesné chování zákazníků, a tak získat ještě lepší přehled o příjemcích, cílech a konverzích.

Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy Mailforce, Inveo

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)