Česká pobočka společnosti IBM otevřela ve své pražské centrále další z „evropských studií“, které se zaměří zejména na customer experience neboli zákaznickou zkušenost.
V novém IBM Studios Prague budou pracovat designéři, konzultanti a výzkumní pracovníci IBM společně s odborníky na digitální marketing a inovace. IBM Studios Prague se bude zaměřovat především na digitální zákaznickou zkušenost vytvořenou pomocí nové generace výpočetní techniky zaměřené na kognitivní schopnosti a internet věcí. Využívat bude metodologii IBM Design Thinking, postavenou na pochopení koncového zákazníka, jeho potřeb a emocí.
„Design je v popředí a v centru všeho, co děláme. Na mysli mám design ve smyslu použitelnosti a užitečnosti založené na pochopení uživatelů. Stavíme na tvůrčích přístupech a zvláštní pozornost věnujeme bezpečnosti, soukromí a škálovatelnosti vytvářených inovativních řešení,“ popisuje přístup týmu studia Miroslav Hažer, který je regionálním manažerem divize IBM Interactive Experience.
Nové designové pracoviště IBM Studios Prague už zahájilo práci pro vybrané klienty z oblasti finančních služeb, zdravotní péče a maloobchodu, s jeho otevřením ovšem také dochází k dalšímu rozšíření kapacit expertních týmů IBM se sídlem v Praze, mezi které patří mimo jiné výzkumná laboratoř zaměřená na rozpoznávání hlasu nebo tým podporující rozvoj ekosystému kolem nových generací kognitivních technologií.
Pražské pracoviště bude propojeno s dalšími studii IBM Interactive Experience ve Varšavě, v Londýně, Paříži nebo New Yorku, která celkově zaměstnávají na deset tisíc designérů, vývojářů a konzultantů společnosti IBM, kteří pracují s klienty na vytváření datově řízeného designu pro všechny oblasti zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti.
V poslední době se tým IBM Interactive Experience podle Hažera podílel například v Británii na návrhu a vývoji první aplikace banky Nationwide pro Apple Watch.
„Design je v centru a popředí všeho, co děláme,“ tvrdí regionální manažer divize Interactive Experience Miroslav Hažer. Foto: IBM