Bannery mladou cílovku nezabaví

Herní aplikace Gamee oslavila necelý rok po svém startu 10 milionů odehraných her a 100 tisíc hráčů z celého světa. Projekt, za nímž stojí kvarteto Jan Částek, Miroslav Chmelka, Božena Řežábová, Lukas Stibor a investor Jan Řežáb, má od počátku globální ambice. „Nejsilnější komunity hráčů máme v Singapuru, Brazílii a v Česku. Jsme nadšeni z toho, jak lidé Gamee používají, otvírají aplikaci sedmkrát denně a stráví tam 25 minut,“ tvrdí Božena Řežábová, která v „herním Instagramu“ zastává pozici CEO.

Aktuálně se portfolio her v Gamee vyšplhalo na třicet titulů a v aplikaci se každé dva týdny objevuje novinka. Aplikaci vyvíjenou firmou Cleevio se podařilo vybudovat komunitu, kterou podle Řežábové netvoří hardcoroví hráči. Nejaktivnějším z nich je 18-34 let, stejnou měrou jsou zastoupeni muži i ženy. Hrají po cestě do práce, do školy, kdykoliv si chtějí dát pauzu.

Nejen na tuto cílovou skupinu se snaží cílit firmy, které Gamee využívají jako marketingovou platformu. Možnost obrandovat si hru využila Komerční banka, řetězec Bershka, skupina Lagardere nebo operátor O2.

Když branding, tak nenásilně

Ve spolupráci s O2 vznikly dva projekty, SmartUp Shark pro Nadaci O2, která se souběžně objevila i v youtuberském videu nasazeném do kampaně, a Basket Boy pro O2 Sport. „Mladá cílovka vám na banner skoro neklikne. Rádi se baví. Chtěli jsme na ně jít jinou cestou – nenásilný branding v Gamee se ukazuje jako jedna z dobrých alternativ klasické kampaně,“ říká David Daneš, spe­cialista on-line marketingu O2. „Basket Boy má 700 tisíc odehraných her. Spojuje O2 se sportem, na hru je navázána soutěž o předplatné O2 TV, kde je sport hlavním tahákem. Lidé soutěží a hrají každý den, tohle se jen tak s reklamním formátem nepodaří,“ tvrdí Řežábová. O2 u svých her získalo na Gamee 5400 followerů, což podle její šéfky značí perspektivu budoucí návaznosti a práce s komunitou.

Spolupráce O2 a Gamee bude pokračovat i v „off-line“ světě. V pražském Impact Hubu budou 13. února pořádat konferenci GameeCon, určenou hlavně pro vývojáře. „Chceme jim ukázat, jak díky HTML5 a Javascript mohou vyvíjet hry. Kouzlo je, že lze udělat jednu verzi, která poběží v Gamee na iPhonech, Androidech i webových prohlížečích. Ty nejlepší hry odměníme a přidáme je na Gamee,“ uzavírá Řežábová.

Úspěch Basket Boy O2 překvapil. „Trefili jsme se do doby Vánoc, kdy se mladí doma nudí, objíždí babičky – ideální čas na krátkou game session,“ vysvětluje David Daneš.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC