Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ačkoliv hybridní televize nebyla „láska na první pohled“, nakonec jejímu kouzlu podlehl

Lukáš Hnilička je jedním z českých průkopníků hybridní televize (HbbTV). Vždycky tomu tak nebylo. Bývalý technický ředitel Óčka byl při prvním tuzemském kontaktu s HbbTV vyloženě skeptický. „S platformou u nás začala Česká televize, před lety mi ten formát připadal hrozně komplikovaný,“ říká dnes s úsměvem. S odstupem času vzal tuto technologii i snahu ČT na milost. „Dělají to správně. Vrcholem snahy ČT bylo loňské MS v hokeji, kdy nabídla statistiky a divák si díky technologii mohl souběžně vybírat z pěti zápasů, na které se mohl dívat,“ oceňuje snahu veřejnoprávní televize. Dveře k novým televizním technologiím mu definitivně otevřel zážitek, když před lety uviděl aplikaci streamované mobilní televize na starém modelu iPhonu.

Lineární nebyla ani Hniličkova cesta v Óčku, kde působil dlouhých deset let. „V televizi jsem začínal jako selfpromař, ale pak jsem přešel na technické pozice. Vstupem do Óčka mě pohltila média a s nimi spjatý život v tempu 24/7,“ vypráví s nadšením. V hudebním médiu se také potkal se svým bratrem Reném, který dnes působí jako moderátor na TV Barrandov.

Mnohem hezčí teletext

Letos v lednu nakonec dal Óčku vale a zamířil do společnosti Hybrid, se kterou spolupracoval na konzultantské bázi už předtím. „Po deseti letech se v Óčku de facto začínalo znovu, vybudovalo se nové studio a já jsem se nakonec rozhodl, že se vrhnu na ryze technologickou dráhu,“ zdůvodňuje svou nedávnou profesní změnu. Vřelý vztah k médiím, bývalému zaměstnavateli a hlavně „revoluční technologii“ HbbTV nezapřel. O hybridní televizi mluví jako o „chytřejším teletextu, který je mnohem barevnější, hezčí a funguje jako internet“. Vidí v ní příležitost pro zadavatele i samotná média. „Navíc edukaci trhu provádějí velcí hráči. Po ČT vstoupila na pole HbbTV i Prima. Divák nemusí nutně znát přesnou terminologii. Vystačí si s tím, když ví, že červeným tlačítkem se dostane k přidanému obsahu,“ říká.

Reklama
Know

Image technického guru v sobě Hnilička nezapře ani v soukromí. Rozplývá se nad funkcemi chytré pračky a dalšími vychytávkami. Adrenalin čerpá z hraní amerického fotbalu či z letectví. Za největší životní zážitek považuje společný let s jedním z akrobatických pilotů z týmu Martina Šonky.

Lukáš Hnilička, předseda představenstva a CEO, Hybrid

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu