Kolínský podnikatel Jiří Kovářík úspěšně zažaloval internetovou společnost Seznam.cz za to, že se při vyhledávání jeho výrobků objevily v textových reklamách odkazy na produkty konkurence. Konkurence totiž v textu placeného odkazu zneužila název jeho výrobku, který má registrovaný jako ochrannou známku. Stejná reklama vyskakovala také při hledání na Googlu. Kovářík proto nejdřív obě internetové společnosti i konkurenční firmu vyzval, ať přestanou jeho ochranné známky zneužívat. Z Googlu reklamy zmizely, na Seznamu se objevovaly dál. Podnikatel tedy na Seznam.cz i na konkurenční společnost podal žalobu k Městskému soudu v Praze. A uspěl: podle soudkyně Moniky Vackové bylo zřejmé, že ochranná známka byla použita k propagaci konkurence. Seznam.cz se u soudu hájil tím, že nemůže zkoumat podobnosti výrobků či služeb – stejně jako to, co je a není porušováním ochranné známky. Soudkyně jeho argumenty odmítla s tím, že podnikatel vyhledávač prokazatelně informoval o tom, že uvedená reklama zasahuje do jeho práv. Rozsudek zatím není pravomocný, internetová společnost se proti němu odvolala, a spor tedy bude řešit vyšší instance. Při soudním líčení se navíc vynořila nečekaná záhada: žalovaná konkurence tvrdí, že ona si žádné inzeráty ve vyhledávačích neobjednala. Soudkyně proto nařídila Seznamu, aby odtajnil, kdo textové reklamy na klíčová slova v systému zadal. Vyhledávač namítá, že jde o důvěrná obchodní data.
Firmy se kvůli ochranným známkám v inzerátech občas soudí, ale aktuální spor je prvním případem, kdy žaloba mířila přímo proti vyhledávači.