Třetina si žádá více ochutnávek v obchodech

Zřejmě každý se někdy setkal s ochutnávkovými akcemi v obchodech, ovšem motivují tyto akce zákazníka ke koupi daného výrobku? A které výrobky zákazníci ochutnávají nejraději? Třetina respondentů uvádí, že má tyto akce ráda a přivítala by, kdyby jich bylo v obchodech více. Naopak jen velmi malá část internetové populace (7 %) je zásadně proti takovýmto akcím, tedy snaží se jim v obchodech obloukem vyhnout a cítí se být při nich promotéry/promotérkami obtěžována (častěji muži). Celkově šesti lidem z deseti ochutnávkové akce nevadí, desetina internetové populace je ale ignoruje.

Co se týká vyzkoušení výrobku, necelá polovina (49 %) výrobek občas vyzkouší a další třetina se sice podívá, o jaký výrobek se jedná, nicméně ochutná jej zřídka. Především ženy ochutnávka dokáže motivovat k následné koupi výrobku, neboť čtvrtina žen tvrdí, že většinou produkt nakoupí, když mají možnost jej ochutnat. Necelá desetina internetové populace (8 %) dokonce cítí povinnost si po ochutnávce výrobek koupit.

A které výrobky při ochutnávkách nejvíce lákají? Vítězí jednoznačně sýry, na druhém místě jsou uzeniny a klobásy, což jsou preferované produkty především pro muže. Oblíbené jsou také sladké pochutiny a cukrovinky, které lákají o trochu více mladší generaci (do 29 let).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC