Zřejmě každý se někdy setkal s ochutnávkovými akcemi v obchodech, ovšem motivují tyto akce zákazníka ke koupi daného výrobku? A které výrobky zákazníci ochutnávají nejraději? Třetina respondentů uvádí, že má tyto akce ráda a přivítala by, kdyby jich bylo v obchodech více. Naopak jen velmi malá část internetové populace (7 %) je zásadně proti takovýmto akcím, tedy snaží se jim v obchodech obloukem vyhnout a cítí se být při nich promotéry/promotérkami obtěžována (častěji muži). Celkově šesti lidem z deseti ochutnávkové akce nevadí, desetina internetové populace je ale ignoruje.
Co se týká vyzkoušení výrobku, necelá polovina (49 %) výrobek občas vyzkouší a další třetina se sice podívá, o jaký výrobek se jedná, nicméně ochutná jej zřídka. Především ženy ochutnávka dokáže motivovat k následné koupi výrobku, neboť čtvrtina žen tvrdí, že většinou produkt nakoupí, když mají možnost jej ochutnat. Necelá desetina internetové populace (8 %) dokonce cítí povinnost si po ochutnávce výrobek koupit.
A které výrobky při ochutnávkách nejvíce lákají? Vítězí jednoznačně sýry, na druhém místě jsou uzeniny a klobásy, což jsou preferované produkty především pro muže. Oblíbené jsou také sladké pochutiny a cukrovinky, které lákají o trochu více mladší generaci (do 29 let).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.