Komerční, veřejnoprávní televize i první inzerenti si v roce 2015 v ČR osahali nezbytné technologické pozadí včetně možností cílení a reportování, a lze proto očekávat rostoucí počet reklamních kampaní pro hybridní vysílání. Orientační počet aktivních uživatelů, kterým se zobrazilo červené tlačítko, je asi jeden milion.
Důležitým trendem bude další zrychlování zákaznické podpory na desítky vteřin nebo jednotky minut prostřednictvím „chatovacích“ modulů na webových stránkách nebo instant messaging služeb, jako jsou WhatsApp, Skype, Facebook messenger, a samozřejmě prostřednictvím sociálních sítí. Společnosti budou muset posílit zdroje v oblasti zákaznické podpory a rozhodnout se, zda za tuto komunikaci mají být odpovědní vlastní pracovníci, nebo agentura.
S růstem mobilního vyhledávání vzroste význam propojení zápisů v mapách, hodnocení a aktuálních informací o firmě. Google uvedl novou podobu Google+ stránek pro firmy, které mohou být nativně propojeny se zápisy v těchto platformách, což ovlivní rozsah informací dostupných z mobilního vyhledávání Google. Facebook v tomto směru nezůstává pozadu a také podporuje lokální provozovatele skrz stránky podniků.
Obsah v reálném čase ve formě videa i textu se stává součástí zpravodajských serverů a představuje také potenciál pro značky. Ty se čím dál více budou stávat publishery, jako je to v případě Red Bullu. Lze očekávat také postupný vznik dalších externích i interních redakcí, které budou mít za úkol pro ně vytvářet obsah.
Oblastí, která zatím čeká na své objevení, je vzdělávání v digitálním marketingu. Ať už jde o skupinu malých podnikatelů nebo živnostníků, kteří přicházejí do styku s webem, on-line reklamou nebo sociálními médii sami, či o profesionální digitální manažery, kteří musí mít aspoň obecné znalosti a schopnosti v marketingu, IT, plánování médií, PR, komunikaci, kreativitě a v odvětví své značky, poptávka po informacích a školeních typu „jak na to“ poroste vysokým tempem.
Jan Procháček, partner, Digital Native Agency