Řetězec Penny si registruje logo a název pro vlastní rádio

Ne jednou, ale rovnou dvakrát požádal obchodní řetězec Penny v prosinci o registraci názvu pro své rádio Penny Live. Nejde o omyl, nýbrž o širší mezinárodní strategii řetězce.

První známku si nechala začátkem měsíce registrovat německá centrála s platností pro země EU. Zapadá tak do konceptu rádií Penny, která už existují třeba v Rakousku nebo v Itálii s claimem „V rytmu nakupování“. Tam vysílají 14 hodin denně a slouží zejména samotným prodejnám. Hudební produkci doplňují o zábavné zprávy a obchodní nabídky řetězce. Logo a název Rádio Penny Live, o jejichž registraci požádala před koncem roku česká pobočka, jsou nejspíš lokalizací stejného konceptu. Kdy začne rádio vysílat a jestli ho budou moct zákazníci přes stream poslouchat i z domova, není známo. Obchodní řetězec totiž nezveřejnil ani prostřednictvím svého PR zastoupení žádné detaily.

Pro Penny však nebude vlastní stanice první zkušeností s rádiovým vysíláním na zdejším trhu. Společnost už v letech 2013 a 2014 spolupracovala s rádiem Impuls na pořadu Vaříme s Penny. Šlo o pouze minutu dlouhý pořad, který popisoval jednoduché recepty, jejichž základní ingredience nabízel obchodní řetězec za akční ceny.

A i když je hudba v prodejnách v Česku běžnou součástí nakupování, vlastní obrandovanou stanici zde nenabízí téměř nikdo. Podle odborníků na marketing však tento krok dává smysl z hlediska budování značky skrze hudbu, která se k ní váže a kterou je díky on-line vysílání možné poslouchat i mimo prodejny.

Dvě loga pro Penny rádio. Vrchní si řetězec nechal registrovat v rámci celé Evropy. Dolní, lokalizovanou podobu si registruje jeho česká pobočka.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024