Ne jednou, ale rovnou dvakrát požádal obchodní řetězec Penny v prosinci o registraci názvu pro své rádio Penny Live. Nejde o omyl, nýbrž o širší mezinárodní strategii řetězce.
První známku si nechala začátkem měsíce registrovat německá centrála s platností pro země EU. Zapadá tak do konceptu rádií Penny, která už existují třeba v Rakousku nebo v Itálii s claimem „V rytmu nakupování“. Tam vysílají 14 hodin denně a slouží zejména samotným prodejnám. Hudební produkci doplňují o zábavné zprávy a obchodní nabídky řetězce. Logo a název Rádio Penny Live, o jejichž registraci požádala před koncem roku česká pobočka, jsou nejspíš lokalizací stejného konceptu. Kdy začne rádio vysílat a jestli ho budou moct zákazníci přes stream poslouchat i z domova, není známo. Obchodní řetězec totiž nezveřejnil ani prostřednictvím svého PR zastoupení žádné detaily.
Pro Penny však nebude vlastní stanice první zkušeností s rádiovým vysíláním na zdejším trhu. Společnost už v letech 2013 a 2014 spolupracovala s rádiem Impuls na pořadu Vaříme s Penny. Šlo o pouze minutu dlouhý pořad, který popisoval jednoduché recepty, jejichž základní ingredience nabízel obchodní řetězec za akční ceny.
A i když je hudba v prodejnách v Česku běžnou součástí nakupování, vlastní obrandovanou stanici zde nenabízí téměř nikdo. Podle odborníků na marketing však tento krok dává smysl z hlediska budování značky skrze hudbu, která se k ní váže a kterou je díky on-line vysílání možné poslouchat i mimo prodejny.
Dvě loga pro Penny rádio. Vrchní si řetězec nechal registrovat v rámci celé Evropy. Dolní, lokalizovanou podobu si registruje jeho česká pobočka.