Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Praha na Facebooku poráží Vídeň. Místo do kampaní investuje do analytických nástrojů

Hlavní město České republiky dokáže se svými 29 tisíci fanoušky na Facebooku pracovat lépe než mnohem větší profily Vídně nebo Varšavy. Místo honby za vysokým počtem uživatelů Praha sleduje jejich reakce a vyhodnocuje zpětnou vazbu pomocí analytických nástrojů, například od Socialbakers.

Ve srovnání s rakouskou Vídní, kterou na Facebooku sleduje desetkrát víc lidí, se daří Praze lépe motivovat uživatele k lajkování a sdílení příspěvků. Pražské příspěvky průměrně vyvolají 2800 reakcí na každých tisíc fanoušků, příspěvky Vídně jen 219. Praze může závidět také Varšava se skoro 99 tisíci fanoušky, jejíž příspěvky ale vyvolají jen 715 reakcí na každých tisíc fanoušků. Praha také ve srovnání s oběma městy mnohem lépe reaguje na příspěvky a otázky od uživatelů. Ze statistik zaujetí za posledního čtvrt roku lze vyčíst, že Praha nabízí zajímavější fotografie a odkazy.

Analytické nástroje místo akvizice fanoušků přes placené kampaně si prosadil správce profilů Filip Zikmund z odboru komunikace pražského magistrátu. O facebookový profil Praha.eu i twitterový účet hlavního města @prahaeu se stará na plný úvazek už tři roky.

Reklama
ČEZ

Kromě zajišťování obsahu pro veřejnost zpracovává výstupy i směrem dovnitř: pro vedení města pravidelně připravuje reporty s ohlasy veřejnosti na aktuální dění a městská témata. Zikmund se fanoušky profilu snaží pravidelně zapojit do diskuse. Baví se s nimi třeba o podobě novoročního ohňostroje. Naopak na Twitteru se obrací spíš na odbornou veřejnost a novináře.

Praha dále využívá Pinterest, Instagram, YouTube a Tumblr. Profil na první zmíněné síti nejspíš zruší, jeho zásah je minimální. Instagram s pestrou nabídkou fotek a Tumblr jako servis tiskových zpráv pro novináře se osvědčily víc. „Jako jeden z cílů pro letošní rok si kladu oživení Instagramu,“ plánuje Zikmund.

 

Takto se vedlo profilům Prahy, Vídně a Varšavy v posledních třech měsících loňského roku.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)