K provozovatelům webových stránek putuje z ceny zaplacené za reklamu na jejich stránkách méně než třetina, odhaduje AEMII. Zbytek sumy pohltí technické procesy jako měření či nákup reklamní pozice.
Nový projekt, jenž se pod zkratkou názvu Accelerating European Media Innovation and Insight ukrývá, považuje monetizaci digitálního obsahu za jednu ze svých priorit. A v rámci toho i otázku příjmu médií z digitální reklamy. Za projektem stojí vedoucí představitelé Evropské časopisecké asociace, mezinárodní technologická společnost IHS a společnost Ecuiti, zaměřující se na analýzu dat.
Společně levněji
Jak přesně by AEMII chtěla přinést vydavatelům více peněz, není zatím jasné. Nápady by měly vzejít ze společné platformy vydavatelů, investorů či inovátorů, kterou chce vytvořit. Už teď však ví, jak jejich peníze ušetřit. Stejná platforma by totiž měla navzájem spolupracovat například při tvorbě technických řešení. „Jedním z našich cílů je snížení nákladů za technologické inovace,“ vysvětluje pro MAM jeden ze zakladatelů AEMII Max von Abendroth, jinak také výkonný ředitel Evropské časopisecké asociace.
Výsledkem by tak mohla být třeba spolupráce na tvorbě redakčních systémů, jež by následně využívali vydavatelé ve více zemích. AEMII doufá ve vytvoření vícera podobných projektů a eventuálně ve vytvoření standardizované infrastruktury, která by napříč trhem ulehčila každodenní operace, jako je například prodej reklamního prostoru.
V probíhající první fázi projekt nabírá nové členy. Ti nejsou omezeni ani velikostí, přidat se tedy mohou i malí vydavatelé, ani povinností zaplatit členský či investiční poplatek. Nutností je však podle von Abendrotha ochota zavázat se k dlouhodobé spolupráci a podílení se na společných projektech. Jelikož se jedná o platformu s cíli na několik let, a ne o jednorázový projekt, není možnost zapojit se časově omezená.