Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mondelez čelí opět hněvu zákazníků. Tentokrát kvůli čokoládovým vajíčkům

Jedním z článků, které si o sobě společnost rozhodně nechce přečíst, je výčet sedmi způsobů, jimiž zničila svou akvizici. Přesně takové zhodnocení šesti let vlastnění britské společnosti Cadbury globálním koncernem Mondelez vydal v lednu na svých stránkách The Telegraph.

Článek je jenom zlomkem z ohromného množství nepříjemného čtení, které se na britského výrobce cukrovinek a zejména jeho majitele za poslední dva měsíce sesypalo. Od změny receptury výrobků až po krácení daní.

Piškotygate po anglicku

V kauze, která v mnohém připomíná českou „Piškotygate“, jde o plněná čokoládová vajíčka Cadbury Creme Eggs, která bratři Cadburyovi vytvořili už ve dvacátých letech minulého století. Od té doby se stala pravidelnou součástí velikonočních svátků v milionech britských rodin.

Reklama
ČEZ

Počátkem loňského roku výrobce potvrdil dohady zákazníků a oznámil, že mléčnou čokoládu nahradil v cukrovince čokoládou ze „standardního kakaového mixu“. Ve stejném čase společnost snížila počet vajíček v balení ze šesti na pět. Cenu výrobku to u některých prodejců neovlivnilo vůbec a u jiných jen minimálně.

Obrana společnosti, podle které u produktu nikdy neuváděla, že je vyráběný z mléčné čokolády, a svou změnu úspěšně otestovala na zákaznících, nejspíš nezabrala. Nedávno zveřejněná data ukázala, že Cadbury přišlo loni na prodeji čokoládových vajíček o šest milionů liber.

A zatímco Mondelez tvrdí, že finanční ztrátu způsobilo kratší prodejní období – vajíčka se prodávají od Nového roku do Velikonoc, jejichž termín se každý rok mění -, odehrává se na sociálních sítích situace velice podobná reakci Čechů na změnu receptury piškotů od Opavie. Opětovné nastartování lednového prodeje totiž vedlo k facebookovým vzkazům pro mezinárodního giganta v různých variacích sdělení „Co jste to proboha udělali s krémovými vajíčky?“.

Mondelez na svém profilu, stejně jako v případě piškotů, nereaguje a Cadbury odpovídá všem stejnou zprávou o tom, že se nic nemění a prostě už jenom nepoužívá mléčnou čokoládu.

To však nejsou jediné problémy, kterým Cadbury, potažmo Mondelez čelí. V prosinci se ukázalo, že výrobce cukrovinek nezaplatil díky promyšlenému systému přesměrování peněz v roce 2014 žádné daně i navzdory tomu, že toho roku dosáhl zisku téměř 100 milionů liber. „Moji předci by se obraceli v hrobech, kdyby věděli, co se stalo, protože svou společnost založili na pevných etických principech,“ nechala se slyšet pravnučka zakladatelů Ruth Cadburyová.

Snahu obnovit důvěru zákazníků alespoň v čokoládová vajíčka společnost nyní koncentruje do projektu tříposchoďové pop-up Creme Egg kavárny v Londýně. Ve svých oficiálních sděleních zároveň zdůrazňuje svůj význam pro britskou ekonomiku a pracovní trh. Od 1. ledna přebrala komunikaci společnosti pro Evropu a Severní Ameriku agentura Carat.

Plněná čokoládová vajíčka patří na Britských ostrovech už několik dekád mezi oblíbené velikonoční pochoutky. Změna receptury proto Brity pochopitelně rozzlobila.
Foto: Lee McCoy, Flickr.com

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu