Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2016: Měníme svět. A dělá to dobře i našemu byznysu

Sdílení hodnot již není pouhým nástrojem firmy ke konání dobra nebo společenské odpovědnosti. Je to jedna z hlavních myšlenek podnikání a byznysu jako takového. Sdílené hodnoty jsou v tomto směru proměnou, kdy se „my“ skládá z „nás“. Celé je to otázkou propojování lokální a mezinárodní úrovně, otázkou dělání světa lepším místem pro život. Inspirován a ponaučen klienty a firmami, se kterými v naší síti Geometry Global po celém světě pracujeme, dovoluji si vám na začátku nového roku předložit pět kroků, které podle našeho názoru budují sdílené hodnoty a byznys.

Vytváření hodnot pro zákazníky i akcionáře musí jít ruku v ruce, a to dlouhodobě. Nestlé proklamovalo v roce 2014 ve svém Creating Shared Value Report váhu sdílených hodnot a zanedlouho posílilo, když bylo podle Dow Jonesova indexu označeno za druhého nejsilnějšího hráče na globálním trhu. Do změny zapojte i své zákazníky. Aktivujte spotřebitele a dovolte jim stát se součástí hnutí, které pomáhá. Coca-Cola vyzvala obyvatele kolumbijského města Lloró ke sběru dešťové vody do prázdných lahví. Následně tam postavila skutečný zásobník pitné vody. Sdílení hodnot ovšem nevyužívejte zrychleně, nezahrnujte ho do taktiky prodeje. Sdílené hodnoty budují stabilní zázemí a proklamují sílu i mimo ekonomické faktory. Třeba brilantní Kampaň za reálnou krásu značky Dove mění pohled na ženy už 11 let. Využívejte moderní technologie – jsou rychlejší a spolehlivější. Dokážou „urychlit dobro“. Vodafone investoval do spuštění prvního bezdrátového glukometru, který dovoluje diabetikům měřit si průběžně hladinu cukru v krvi, umožňuje jim delší cestování a aktivnější využití života. A konečně, vaše značka musí mít důvod. V době nestabilní ekonomické situace si zákazník vždy musí umět odpovědět na otázku „proč zrovna vy?“. Desetiletá studie Jima Stengela z P&G provedená společně s WPP Millward Brown Optimor na víc než 50 tisících značkách ukázala přímou korelaci mezi účelem značky a její finanční výkonností.

Většina z nás – i já sám – je řízeni hodnotami. Čas, kdy se hodnotami bude řídit i byznys, už je tady.

Reklama
Abovalve

Martin Pešta, výkonný ředitel, Geometry Global

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)