1. Pět finalistů předvede své vize pro Český rozhlas

Ve středu 20. ledna si Rada Českého rozhlasu vyslechne pět kandidátů na generálního ředitele, kteří veřejně představí své projekty. Čtyři uchazeči jsou zvenčí: Jakub Končelík, Michael Kralert, Tomáš Němeček a Tomáš Skřivánek. Finálovou pětici uzavírá dosavadní programový náměstek René Zavoral. Na prezentaci svých vizí bude mít každý z nich půl hodiny, volba bude ve stejný den. Jakub Končelík chce stimulovat profesní růst zaměstnanců a zavést otevřený přístup do řízení instituce. Rád by do rozhlasu nalákal technické inovátory a rádio vidí jako médium budoucnosti. Michael Kralert plánuje konsolidovat programovou nabídku, ekonomiku a vnitřní systém řízení. Jeho pojetí stanic se výrazně neodlišuje od stávajícího stavu. Tomáš Němeček by mimo jiné posílil investigativní žurnalistiku a podíl regionů na celoplošném vysílání. V tom se shoduje s Tomášem Skřivánkem, který by navíc zjednodušil strukturu rozhlasu a posiloval datovou žurnalistiku. René Zavoral má jako hlavní heslo otevřenost v přístupu k posluchačům i technologiím a i on by snížil počet manažerů. Volbu generálního ředitele pozorně sledují také poslanci z mediálního výboru sněmovny. Minulý týden diskutovali nad částí uniklých e-mailů pro předsedu vlády, mezi nimiž figurují údajné zprávy od předsedy rady o průběhu volby. Debata skončila bez výsledku a předseda rady Petr Šafařík v písemném stanovisku sdělil, že jeho údajné e-maily premiérovi jsou manipulované podvrhy.

V podstatě všichni kandidáti chtějí otevřený a transparentní rozhlas. Největší důraz dávají na kvalitní zpravodajství, ostatní úkoly rozhlasu v projektech často odsunuli stranou.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia