Malostranský hotel Augustine je prakticky skryt za zdmi stále aktivního kláštera. Přestavba přitom stála přes 70 milionů liber a jeho pokoje patří k nejdražším v Praze. Hotel, který loni změnil majitele, nedávno oznámil i změnu provozovatele. Obchod a marketing v něm má jen něco víc než přes rok na starosti Václav Vítek.
Váš hotel lidé nemíjí a vlastně ani není lehké se do něj dostat…
Víme, že vstup do hotelu je dobrodružství. Takže zdůrazňujeme, že tohle je Praha, má křivolaké uličky, dlažební kostky a tramvaje k ní patří. A i na tom chceme stavět náš marketing. Jsme skrytý klenot na Malé Straně, ale když sem přijdete, budete okouzleni budovou i službami, které nabízíme. Není to jednoduché, ale myslím, že jednoho dne to bude naše velká výhoda.
Jaký máte vztah s řádem augustiniánů, který zde stále sídlí?
Řád podporujeme – i finančně. My jsme rádi, že můžeme říkat, že jsme aktivní klášterní hotel, a oni nám povolí dostat se do prostor, které se jen tak nevidí. Třeba do knihovny, kde je 25 tisíc svazků, z nichž některé mají stovky let. Historie je tady na Malé Straně všude, ale my ji žijeme i teď a naši hosté s námi. Právě dnes tady máme skupinu zahraničních blogerů, které kromě města vezmeme i do našeho kláštera a jeho kostela, kaple i knihovny.
Na jaké bázi funguje tento vztah?
Je to takzvaný famtrip neboli familiarization trip, tedy třídenní poznávací cesta pro deset lidí z USA, Londýna, Francie a Německa, kteří se soustřeďují na cestování, hotely, jídlo a životní styl. Jsou vybíráni naším brandovým týmem v Bruselu nebo v Americe na základě počtu followerů i jejich „kvality“. Neustále fotí, skutečnými fotoaparáty s vysokým rozlišením dělají krásné snímky, které mají velkou odezvu. Každý z nich má za úkol vybrat pět, které použije ve své kampani na podporu této akce. Nemůžeme je nutit, aby fotili jen hotel, ale máme gentlemanskou dohodu. V Bruselu dají vše dohromady a kolegyně, která má tady na starosti digitální marketing, bude sledovat výsledky, napojovat se, „retweetovat“ a sdílet…
Luxus a print prý jdou mimořádně dobře dohromady. Souhlasíte?
Tradiční média jsou stále živá. Ale dlouhodobá spolupráce s lifestyle médii se nám neosvědčila. Zdůraznil bych spolupráci s odbornými tituly zaměřenými na lékaře nebo architekty, lidi, kteří hledají luxusní restaurace a bary a můžou si je dovolit.
Je Marek Fichtner prvním šéfkuchařem, s jehož jménem pracujete?
Jména šéfkuchařů jsme používali už dřív, ale nikdy ne v takové míře. Spolupráce s ním je skvělá, dobře vypadá, nebojí se mluvit s médii ani s hosty. Chápe důležitost PR pro svou osobu, restauraci i svůj tým. Pro jeho vystupování v roli porotce soutěže Master Chef jsme připravili profesionální facebookový profil a instagramový účet, které jsou propojeny s hotelovou stránkou.
Změnilo se po navázání spolupráce s řetězcem Starwood Hotels & Resorts složení vašich hostů?
Teď je víc než ze 60 procent tvoří Američané, dále Britové a Evropané. Rusko jde do pozadí, roste čínská a asijská klientela. Číňané slyší na značky, takže spojení se Starwood Hotels je pro nás výhodou. Jako nezávislý hotel bychom na tyto klienty nedosáhli. A Luxury Collection, do které jsme byli zařazeni, je nejdynamičtější značka Starwoodu. Těší se velkému zájmu vedení společnosti a propagace brandu a jeho hotelů probíhá od Jižní Ameriky až po vzdálenou Asii. To je korporátní komunikace. Z lokálnějšího pohledu je nejzásadnější destinační marketing. Pracoval jsem pro polostátní agenturu pro propagaci ČR a stále věřím, že než začneme prodávat hotel nebo dělat jeho marketing, měli bychom dělat marketing pro destinaci. Tedy pro ČR a pro Prahu. Potřebujeme nasměrovat lidi na Prahu a pak jim říct „… a máme tam luxusní hotel“. Nejzásadnější je pro nás klientela, která jede za poznáním, tedy na dovolenou, a tráví v Praze tři až pět dní. Nejsme primárně hotel, který by ubytovával delegáty kongresových akcí. Ovšem naprosto zásadní je dnes diverzifikace. Musíme se snažit zaujmout klienty ze všech možných segmentů, abychom management optimalizace kapacit pokojů a salonků měli pestrý a – abych tak řekl – „vytřískali z toho úplně nejvíc“.
Nakolik je pro vás důležitá česká klientela?
Není zásadní pro využití pokojů, ale pro restauraci a bar ano. Jsme na Malé Straně, kolem nás jsou vláda, parlament, ministerstva, máme hosty i z ekonomického segmentu, celebrity i lidi, kteří nejsou známí, ale hledají něco neobvyklého.
Václav Vítek
obchodní a marketingový ředitel, Augustine Hotel Prague
Začínal v agentuře na podporu turistického ruchu CzechTourism. Sám se do světa pracovně poprvé podíval s řetězcem Sofitel Luxury Hotels, do Lucemburska už jako šéf obchodu. Má MBA z managementu turistického ruchu na University of New York in Prague.
„Nemůžeme blogery nutit, aby fotili jen náš hotel, ale máme ‚gentlemanskou dohodu‘,“ říká Václav Vítek z hotelu Augustine o spolupráci se zahraničními „influencery“.
Foto: Martin Svozílek