„Váš čas je drahý,“ vysvětluje v úvodu své knihy Brand Gap autor její malý rozsah. Marty Neumeier vydal v roce 2005 útlou knížku o brandingu a jedním z jeho hlavních záměrů bylo, aby ji čtenáři dokázali přečíst i během kratšího letu letadlem. Výsledkem této snahy je stručná a hutná publikace omezující se jenom na sdělení toho nejpodstatnějšího. Z hlediska úspory času čtenářů by se mu jistě zamlouvala nová audioverze knihy, kterou na český trh přinesla Audioteka.cz ve spolupráci s agenturou AnFas. Ani ne dvě hodiny obsahu lze díky tomu přelouskat opravdu kdekoliv. Nutností je ale soustředit se. Autor totiž šetří časem, ne však sdělením a knihu obecně vyplňuje jenom málo „vaty“ při níž by šlo na chvíli odvrátit pozornost.
Samotný název titulu odkazuje na propast (gap) mezi strategií a kreativitou, která podle autora trápí mnohé firmy a jejíž překonání vede k vytvoření značek jako Ikea nebo Coca-Cola. Kreativa a estetika jsou podle něj dokonce tak důležité, že druhou jmenovanou zařadil mezi tři základní znaky charismatické značky. Tedy jasná konkurenční pozice, věrohodnost a estetika. „Estetika je jazykem pocitů a ve společnosti, kde lidé mají spoustu informací a málo času, si pocitů váží víc než informací,“ píše.
To je ostatně ve zkratce jeho zdůvodnění budování brandu. Výrobků je spousta, času málo a lidé si vybírají spíš podle pocitů a důvěry. Jestli budete důvěřovat autorovi a jeho pohledu, je na vás. Méně než dvě hodiny poslouchání po cestě do práce jsou však dobrým úvodním argumentem.